A szervezet korábban
kérte az utasokat, gyűjtsék össze, mely buszok utasterében éreztek kipufogógázt, vagy melyek után láttak hatalmas füstöt elinduláskor. Ennek nyomán a Levegő Munkacsoport mintegy 43 jármű javítását kérte a BKV-tól. A közlekedési társaság együttműködő volt és folyamatosan tájékoztatta a szervezetet az aktuális javításokról. A munkálatokra azért volt szükség, mert a dízelmotorok égésterméke bizonyítottan rákkeltő, sőt sok esetben idő előtti elhalálozást okozhat a szív- és érrendszeri megbetegedéseken keresztül.
A civilek által kifogásolt autóbuszoknál leginkább az adagoló vagy a levegőszűrő cseréjére volt szükség. Egy esetben például az utastérbe bejutó füstöt a csuklós buszon a harmonika sérülése okozta. Az egyik bejelentett autóbuszt viszont nem sikerült megjavítani: az Ikarus 405-ös esetében nem volt érzékelhető javulás. Az ezekben a járművekben dolgozó Euro 2-es környezetvédelmi besorolású motorokat már több alkalommal felújították, azonban a végső megoldást csak ezen modellek lecserélése jelentheti a BKV szerint.
„A nehézségek ellenére bizakodóak vagyunk, hiszen bejelentésünk hatására a legtöbb esetben jelentősen csökken a kormolás. Továbbra is várjuk a bejelentéseket a kormoló buszokról” – hívta fel a figyelmet Lenkei Péter, a Levegő Munkacsoport Környezeti Tanácsadó Irodájának vezetője.
A Levegő Munkacsoport különösen fontosnak tartja, hogy a főváros útjain sokat futó buszok a lehető legkevésbé szennyezzék a környezetet. Budapest ezt részben új buszok vásárlásával igyekszik megoldani, de a meglévő buszok megfelelő karbantartásával és részecskeszűrő utólagos felszerelésével is jelentős eredményeket lehetne elérni. Berlinben például az ottani tömegközlekedési vállalat az összes buszát felszerelte részecskeszűrővel.