Míg tavasszal a Genfi Autószalonon csak üres stand jelezte, hogy valóban dolgoznak a befektetők a Borgward márka feltámasztásán, a jövő héten megnyíló Frankfurti Autókiállításon már kézzelfoghatóbb eredménye lesz a munkának. Itt vannak az első képek és információk a cég új modelljéről, amely a német kiállításon tartja világpremierjét.

 

A Borgward BX 7 nagy testű szabadidő-autó, 4,7 méter hosszú, elérhető lesz 5, 6 és 7 üléses konfigurációban is. Ha az első sor mögötti üléseket lehajtják, akkor 1344 literes hely marad szabadon, így áruszállítónak sem utolsó a kocsi.

 

Persze annak egy kicsit luxuskivitelű, ugyanis a gyártó ígérete szerint kiváló minőségű anyagokat használnak majd az utastérben. Króm, csiszolt alumínium, nappabőr színesíti a kínálatot. Az utastérbe kifejezetten nagy, 12,7 colos érintőképernyő kerül.

 

SUV-vel tér vissza a legendás német márka 1
SUV-vel tér vissza a legendás német márka 15

Egy gomb megnyomásával kapcsolatba léphetünk az ügyfélszolgálattal, amely akár szállodai szobát vagy színházjegyet is szerez, míg S. O. S. jelzés esetén az ilyen helyzetekre felkészített személyzet igyekszik segíteni távolról. Olyan vezetőtámogató rendszerek is kerülnek a kocsiba, mint az ütközéselkerülő vészfékasszisztens, az adaptív tempomat vagy a 360 fokos képet mutató kamera.

 

A kellemes benyomást keltő kocsi nevében az X a négykerék-hajtásra utal, amelyet a BorgWarner szállít. Alapesetben az első kerekekre jut nyomaték, de ha azok tapadást veszítenek, akkor az elektronikusan vezérelt többtárcsás kuplung a hátsó kerekeket is bevonja az erőátvitelbe.

 

Úgy hírlik, hogy az alapmodellbe 2,0 literes turbómotor kerül 224 lóerős teljesítménnyel, de készül hibrid változat is. A konnektorról is tölthető kocsiban a benzinmotort villanymotor egészíti ki, amely a hátsó kerekeket pörgeti. A maximális gyorsításkor 401 lóerős rendszerteljesítmény vethető be, míg tisztán elektromosan 55 kilométert tehet meg a kocsi.

 

A BX 7 2016-ban kerül piacra, de elsőként Kínában és más feltörekvő piacokon, majd csak azt követően kezdik árusítani a világ többi részén. A cég céljai minimum ambiciózusak, évi félmillió kocsit szeretnének eladni.

 

SUV-vel tér vissza a legendás német márka 16

A Borgwardról:

A Borgward márkát 1919-ben alapította Carl F.W. Borgward (1890-1963). A brémai konszern (három további márka: a Hansa, a Goliath és a Lloyd is alájuk tartozott) első autóját, a 2 lóerős Blitzkarrent 1924-ben dobta piacra; a háromkerekű apróság hallatlanul sikeres lett mint kis-áruszállító, sőt, postai járműként is szolgált.

Legismertebb modelljük az Isabella (1954-1962) volt; a kabrió, kupé, szedán és kombi kivitelben kínált autó hátsó kerekeit egy másfél literes, 75 lóerős, soros négyhengeres motor hajtotta, modern, önhordó karosszériája és gazdagnak számító felszereltsége az Opel és Ford hasonló típusainál magasabb ár ellenére kifejezetten jó vétellé tették. Utódja, a P100 légrugózást kapott.

A Borgward ellen 1961-ben csődeljárást kértek beszállítói, mivel a cég nem fizette ki a számlákat. A cégalapító cáfolta, hogy fizetésképtelen volna, a vállalatot ennek ellenére bezárták. A hitelezőket és üzleti partnereket egyébként később az utolsó fillérig kifizették, és még mindig maradt pénze a cégnek, ami miatt gyorsan felröppent a pletyka, hogy valójában a konkurensek bosszújáról, összeesküvéséről volt szó.