Évről évre összesereglenek a mátyásföldi Ikarus-sportelepen az egykori ikarusos dolgozók. A találkozó tulajdonképpen egy nosztalgiabuszos fesztivál is egyben, hiszen ilyenkor számtalan olyan megmentett és felújított autóbusszal találkozhatunk, melyek korábban hozzájárultak az Ikarus felemelkedéséhez. (A képekre kattintva galéria nyílik!)
 
A korábban megjelent információkkal ellentétben a BKV nem az egykori demóbuszt újíttatta fel. Ez az Ikarus 415-ös 1988-ban érkezett a társasághoz, 1996-tól azonban oktatóbuszként kezdték használni CKC-947-es rendszámmal.
A MÁVAG Tr5-ösket a második világháború után, 1948-ban kezdte el gyártani a Nehézipari Központ (NIK). A szóló  kivitelű járművek szinte megváltást hoztak az ostrom után újjászülető főváros számára, mely összesen 228 darabot vásárolt a típusból.

A MÁVAG Tr5-ösket a második világháború után, 1948-ban kezdte el gyártani a Nehézipari Központ (NIK). A szóló kivitelű járművek szinte megváltást hoztak az ostrom után újjászülető főváros számára, mely összesen 228 darabot vásárolt a típusból.


A képen látható Ikarus 284-es volt az első magyar tolócsuklós autóbusz. Ez annyit jelent, hogy a motor a csuklón túli kocsiszekrénybe került. Ez a jármű 1984-89 között az Ikarusnál volt, majd a Pannon Volánhoz került, ahonnan 2006-ban selejtezték. Később a BKV alvállalkozója a VT-Transman üzemeltette Budapesten. 2010-2014 között magántulajdonban volt, majd idén a BKV-hoz került és felújították.

A képen látható Ikarus 284-es volt az első magyar tolócsuklós autóbusz. Ez annyit jelent, hogy a motor a csuklón túli kocsiszekrénybe került. Ez a jármű 1984-89 között az Ikarusnál volt, majd a Pannon Volánhoz került, ahonnan 2006-ban selejtezték. Később a BKV alvállalkozója a VT-Transman üzemeltette Budapesten. 2010-2014 között magántulajdonban volt, majd idén a BKV-hoz került és felújították.


A második ötéves terv keretében jelentős fellendülést vártak el az Ikarus gyártól, emiatt a mérnököknek a lehető legjobb teljesítményt kellett nyújtaniuk. Ezért 1956-ban előálltak az Ikarus 31-essel, mely egyértelmű sikertörténet lett a hazai autóbuszgyártás számára, hiszen az új modell nagymértékben hozzájárult az export fellendüléséhez.

A második ötéves terv keretében jelentős fellendülést vártak el az Ikarus gyártól, emiatt a mérnököknek a lehető legjobb teljesítményt kellett nyújtaniuk. Ezért 1956-ban előálltak az Ikarus 31-essel, mely egyértelmű sikertörténet lett a hazai autóbuszgyártás számára, hiszen az új modell nagymértékben hozzájárult az export fellendüléséhez.


A korábban megjelent információkkal ellentétben a BKV nem az egykori demóbuszt újíttatta fel. Ez az Ikarus 415-ös 1988-ban érkezett a társasághoz, 1996-tól azonban oktatóbuszként kezdték használni CKC-947-es rendszámmal.

A korábban megjelent információkkal ellentétben a BKV nem az egykori demóbuszt újíttatta fel. Ez az Ikarus 415-ös 1988-ban érkezett a társasághoz, 1996-tól azonban oktatóbuszként kezdték használni CKC-947-es rendszámmal.