Európában minden évben két nagy autókiállítást rendeznek. Kora tavasszal Genf minden évben megnyitja kapuit az autóipar számára, ősszel pedig éves váltásban Párizs, illetve Frankfurt fogadja az autóipar kiállítóit. A első két nap mindig a sajtóé, utána jó egy hétig a nagyközönség nézheti, tapogathatja, esetenként próbálhatja ki az újdonságokat.
Az idei a 66. Frankfurti Autószalon (hivatalos nevén: IAA, Internationale Automobil Ausstellung), szokás szerint a Majna-parti metropolisz központjában lévő kiállítási területen üzemel. A Messe Frankurt a Hungexpóhoz képest eggyel nagyobb nagyságrend: a budapesti vásárközpont FEDETT területe 70 ezer, a frankfurtié 320 ezer négyzetméter.
Arra érdemes felkészülni, hogy irgalmatlan sokat kell majd gyalogolni, a BMW-től a Volkswagenig (a szalon két vége) húsz perc körül tart átérni, még úgy is, hogy közben nem ragad le újra és újra az ember egy-egy autócsodánál.
Mi már itt vagyunk:
de aki még el szeretne jönni, szeptember 17-e és 27-e között megteheti – repülővel ennyire későn már nem érdemes jönni, de kocsival a Budapestről nem egészen 1000 kilométeres út 8-12 óra alatt lenyomható, határellenőrzéstől, M1-lezárástól és forgalomtól függően. A felnőtt belépőjegy a szalonra elővételben, neten itt megrendelve a hétvégére mintegy 4400 forintnak megfelelő 14 euró, hétköznapra 12, a helyszínen megvásárolva 16, illetve 14 euró. A diákjegy 7 euró 50 cent. Aki csak egy délutánra ugrik ki, szeptember 21. és 25. között délután 3 után 4,50 euróért bemehet. Hét év alatti gyermekek, mozgássérült-igazolvánnyal rendelkező látogatók díjmentesen juthatnak be a szalonra.
A forgalom és a parkolás ilyenkor a városközpontban eléggé problémás tud lenni, érdemes a külvárosban megállni és tömegközlekedéssel besurranni a Messe központba, vagy a táblákkal jelzett külső parkolókban hagyni a kocsit, és a parkolók és a 11-es csarnok között közlekedő busszal bejönni – mi is így cselekedtünk.