Itt, Frankfurtban a típus bevezetőszínében kiállított ötajtós forgott körbe korlát mögött. A közelében kiállított matricázott Focus RS is zárt ajtóval fogadta a látogatókat, legalábbis ottjártunkkor.
Gyorsulás: 4,7 mp
De legalább a gyár közölte a fő menetteljesítmény-adatokat. Az autó végsebessége 266 kilométer/óra, százra álló helyzetből 4,7 másodperc alatt gyorsul, amihez érdemes használni a rajtautomatikát. Launch controllal a turbó végig túltöltéssel dolgozik, a kilövésben részt vesz az adaptív lengéscsillapítás is. A Ford szerint 5900-nál érdemes váltani, erre jelzőfény figyelmezteti a vezetőt, ami a 6800-as leszabályozási fordulatszám közeledtét is jelzi.
Változat | Teljesítmény/nyomaték | Gyorsulás 100 km/órára |
---|---|---|
Ford Focus RS | 350 LE, 440 Nm | 4,7 mp |
Mercedes-Benz A45 AMG 4Matic | 360 LE, 450 Nm | 4,6 mp |
BMW M135i xDrive | 320 LE, 450 Nm | 4,7 mp |
Volkswagen Golf R | 300 LE, 380 Nm | 5,1 mp |
Subaru WRX STi | 300 LE, 407 Nm | 5,2 mp |
Audi RS3 Sportback | 367 LE, 465 Nm | 4,3 mp |
A Focus RS egyik legérdekesebb vonása az oldalankénti erőeloszlás a hátsó kerekek között, amit a farolgatást segítő elektronika is használ. A nyomatékvektor-szabályozással az ívkülső kerékre adott nagyobb nyomatékkal az autó élénkebben viselkedik, nem vagy kevésbé tolja az orrát. Ezt az eredetileg a Mitsubishi Lancer Evóból ismert megoldást többek között a Porsche, az Audi és a BMW is beveti.
Prémium konkurensek
350 lóerejével és nagyon penge technikájával a Focus RS ellenfelei a Honda Civic Type R-t és a Subaru Imprezát leszámítva a prémiummárkák kompakt sportmodelljei. Egyszer az Audi GmbH vezetőjével, Heinz Hollerweger úrral beszélgettem erről egy rendezvényen. Amikor szóba hoztam az RS3 kapcsán a Focus RS-t, Hollerweger mesélte, hogy az A45 AMG és az M135i xDrive mellett a Focus RS-t is komolyan veszik konkurensként.