A BMW gigantikus, saját belső tesztpályát is tartalmazó standján a legnagyobb nyáltócsákat ugyan az M6 GT3 versenyautó köré csepegtették a Frankfurti Autószalon látogatói, de a hétköznapi autózás szempontjából mégsem ez a klasszikus M-es színvilágú szupersport-csoda a márka legnagyobb gurítása.
Hanem a sok-sok konnektoros hibrid.
Ahogy a GTE modellekkel korábban a Volkswagen, most a BMW is szinte észrevétlenül kezdi behozni kínálatába a hálózatról tölthető akkumulátoros, 30-40 kilométert csak elektromos energiával, füstmentesen megtenni képes autókat. A nagy felhajtás ugyan az i modellek körül van, de halló, vegyük csak észre, hogy az új 7-es luxuslimuzin már úgy jött ki, hogy pár hónapon belül különösebb fakszni nélkül lesz belőle konnektoros hibrid. Hogy a 2-es Active Tourerből, az első fronthajtású BMW-ből, aminek a szentségtörését még épp csak emészteni kezdtük, már itt is van szépen, csendben a másfél literes, háromhengeres (!!!) benzinmotorral, és persze a hozzá kapcsolódó 65 kW-os villanymotorral 6,5 másodperces 0-100-at tudó 225i. Ebben üldögélve polemizáltam egy kicsit Frankfurtban:
A 3-as szedánból még nem is olyan régen, alig fél éve vezettem egy nagyon rejtegetett, nagyon titkos hibridet – és hopp, már itt is a szériaváltozat, 252 lóerővel a kétliteres turbómotorból és a 7,6 kWh-s akkumulátorból. A 330 edrive is 40 km körüli tiszta, benzinégetés-mentes haladásra képes optimális körülmények között.
Ez a táv fedezi az európai autósok több mint 80%-ának átlagos napi mobilitás-igényét. A konnektoros hibridek lényege pont ez: a hétköznapokban olcsón és főleg tisztán, emisszió nélkül lehet használni őket, de ha hosszabb útra kerülne sor, akkor sincs kiszolgáltatva a tulaj az elektromos autók korlátozott hatótávolságának, lassú töltési ciklusainak.
A 225 edrive várhatóan a jövő év elején kerül az európai kereskedésekhez, a 330e-t egyelőre az észak-amerikai piacra szánja a BMW.