A Mazdának újabban nem szokása tartani magát a konvenciókhoz, és ez így is van rendjén. A Koeru tanulmánnyal azonban minden eddiginél messzebb rugaszkodtak el a valóságtól.
A 4,6 méter hosszú, másfél magas autó dimenziói alapján egyértelműen abban a szabadidőjármű-szegmensben válhatna valóra, amelyben jelenleg a CX-5-tel van jelen a Mazda (a tengelytáv például ugyanúgy 2,7 méter). Ugyanakkor az is lehet, hogy méretarányosan kicsinyített járműről van szó, és a dizájn valójában a közelgő CX-7-est előlegezi meg.
Kérdés persze, hogy megérett-e a piac a Koerura (amelynek neve japánul annyit tesz: meghaladni, túllépni) amely a szokásos zömök, kétdobozos karosszéria helyett egy nehezen meghatározható formát vett elő: a Porsche Panamerától kezdve a Tesla Model S-ig sok minden visszaköszön az autóban, amely még leginkább shooting brake-ként vagy kupélimuzinként kategorizálható.A Koeru aerodinamikailag már alapból jobbat ígér a szögletes SUV-oknál, azt eredendően kedvezőbb szélzajt újszerű hang- és rezgéscsillapító technológiákkal szorították még lejjebb. Ezeket sajnos éppen úgy nem részletezte a gyár, mint a hajtásláncot vagy a felfüggesztést. Annyit azonban elárultak, hogy az MX-5 rokonsága itt is érezhető lesz, a szegmens legjobban vezethető autójára számíthatunk. Úgy legyen.