Kimi Räikkönen második ferraris korszaka legjobb időmérős eredményét állította be a Monzában megszerzett 2. rajtkockával, de vasárnap délután csúnyán leszerepelt a finn, ugyanis a rajtnál beragadt, pillanatok alatt elment mellette a teljes mezőny, igaz, végül az 5. hellyel szépített.
A 2007-es bajnok a futam után, majd csütörtökön, Szingapúrban is azt állította, hogy mindent a szokásos rutin szerint csinált az Olasz Nagydíjon:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
„Nem arról volt szó, hogy valamit másképp csináltam. Egy egészen apró probléma volt, aminek nagy hatása lett. Régóta ugyanúgy csinálunk mindent, de ezúttal rosszul alakult. Nem az új szabályok miatt történt a dolog, tavaly vagy akár az idei év korábbi pontján is előfordulhatott volna ez” – utalt arra, hogy a Belga Nagydíj óta a versenyzők sokkal kevesebb segítséget kaphatnak a csapattól a rajthoz.
„Működött a lefulladásgátló, szerintem mindent ugyanúgy csináltam, mint máskor, kivéve a második kuplung felengedését, az valamiért a rossz pozícióban volt. Kár volt érte, de 200 méter után már utolsó voltam, szóval az 5. helyezés nem volt olyan rossz végül. Persze a 2. helyről rajtolva nem épp ideális eredmény, de van ilyen.”
A finn Turun Sanomat úgy tudja, hogy a monzai hiba után Räikkönen komolyan a végére akart járni a történteknek, ezért az általa amúgy teljesen mellőzött szimulátorba is beült Maranellóban és száz rajtszimulációt csinált végig a Szingapúri Nagydíj előtt.