Röviden – Honda Jazz

Mi ez?

A Honda egyik legfontosabb tömegmodelljének legújabb változata 
Mit tud? Kompakt külső méret mellett praktikus, tágas belseje van
Mibe kerül? 3,7 és 4,8 millió forint között
Kinek jó?  Józan, racionális családoknak

Szögletes lámpatestek
Klasszikus Jazz forma, mélyen szántó vágásokkal

Klasszikus Jazz forma, mélyen szántó vágásokkal

A Jazz számokban

Magyarországra is megérkezett a Honda Jazz harmadik generációja. 2001-óta 5,5 millió darabot adtak el a sokoldalú, tágas és jól variálható belsejű autóból, 2 milliót az első, 3,5 milliót a második generációból. Az új Jazz 3 centivel nagyobb tengelytávval, illetve 95 milliméterrel hosszabb karosszériával várja a vevőket. Ezek ugyan elsőre nehezen értelmezhető számok, de a méretváltozás úgy is kifejezhető, hogy az első sorban 3 centivel nőtt a válltér, a két első ülés 20 mm-rel messzebb van egymástól, illetve a hátsó utasok térdtere is 65 mm-rel lett nagyobb.
Tessék észrevenni a szárnymotívumot

Tessék észrevenni a szárnymotívumot

Csomagtartója 17 literrel gyarapodott, most 354 literes, míg ledöntött hátsó ülésekkel 1314 literesre duzzasztható, legfeljebb 2800 milliméter hosszú csomagoknak nyújtva elegendő helyet. Zseniális hátsó ülésrendszerének köszönhetően, amely akár négy pozícióban is rögzíthető, a csomagok elrendezése is egész változatosan oldható meg. Pakolni is könnyű bele, hátsó ajtajai majdnem 90 fokban nyílnak.

Külső

A Jazz jellegzetes formája nem sokat változott, oldalról továbbra is könnyen megismerhető az autó, azonban vonalaiban a márka frissen megjelent modelljeinek megjelenéséhez igazodik. Hűtőrácsa, első fényszórói kitárt szárnyat mintáznak, legalább is ezt kéne meglátnunk benne, ha elölről tekintünk rá. Oldalról emelkedő vonalak, hátul pedig sokszögletű lámpatestek teszik érdekesé a formát. Már amennyire érdekes lehet a Jazz furcsa, hirtelen véget érő kasztnija.
Szögletesebb, fiatalosabb az új Jazz

Szögletesebb, fiatalosabb az új Jazz

Belső

Hogy ne csak tágas és ügyesen variálható legyen a Honda Jazz belseje, hanem csendes is, a műszerfal és a padlólemez hangszigetelő anyagokat kapott és az autó alja is burkolt, a kisebb légellenállás, illetve csendesebb haladás érdekében. Az új Jazz háromféle felszereltségi szinttel rendelhető, Trend, Comfort és Elegance fantázianéven. A belépőmodellhez alapáron jár a légkondicionáló, a közepesen felszerelt változathoz pedig a kormánykerékről vezérelhető, hétcolos érintőképernyővel kiegészített Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszer is.
Minden irányban tágasabb lett az utastér

Minden irányban tágasabb lett az utastér

A legfelsőbb felszereltségi szinten a bőrborítású kormánykerék, a kulcsnélküli ajtónyitás, indítás, valamint az érintőképernyőről kezelhető, automatikus légkondicionáló is alapáras. A belső dizájnja, felépítése jóval élhetőbb, igényesebb, mint a korábbi modelleké volt, de az anyaghasználaton még volna mit finomítani. Főleg a nagyméretű műanyagfelületek lehetnének barátságosabbak. Ülései jól tartanak, kényelmesek mindenféle rekeszből, tárolóalkalmatosságból rengeteg van benne, mindennek van a helye.

Biztonság

Az Aktív Városi Fékrendszer minden modellváltozatnál alapáras. Emellett rendelhető bele frontális ütközésre-, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, 
intelligens sebességhatároló, és automatikus távolsági fényszóró is.
Hátul is óriási a hely

Hátul is óriási a hely

Az új Honda Jazz árlistája:
Felszereltségi szint: Váltó: Ár:
JAZZ 1.3 TREND 16 6 MT 3 699 000 Ft
JAZZ 1.3 COMFORT 16 6 MT 3 999 000 Ft
JAZZ 1.3 TREND 16 CVT 3 999 000 Ft
JAZZ 1.3 COMFORT 16 CVT 4 299 000 Ft
JAZZ 1.3 ELEGANCE 16 6 MT 4 479 000 Ft
JAZZ 1.3 ELEGANCE 16 CVT 4 779 000 Ft

Motor-váltó

Új az autóhoz rendelhető 1,3 literes benzinmotor is. És más nincs is. A korábbi, szintén nem éppen zavarba ejtő, kétdarabos motorpaletta felére, azaz egyetlen motorra zsugorodott, de nagy baj nincs, az új motort a korábbiak közé lőtték be, takarékosabb a kisebbnél és erősebb a nagyobbnál. Az 1,3 literes, szükség esetén Otto illetve takarékos Atkinson ciklusban is működő i-VTEC motor 102 lóerős teljesítményre képes, 123 Nm csúcsnyomatékkal. 11,2 másodperces gyorsulás és 190 km/órás csúcssebességet  lehet vele elérni. Szintén új a korábbi ötösfokozatú helyére érkező hatfokozatú kéziváltó is, amely 1-5. fokozat között rövidebb áttételt kapott, illetve hosszabb hosszú hatodikat, hogy autópályán kisebb zaj és vibráció mellett takarékosan szaladhasson az autó.
Csupán egyetlen benzinmotorral rendelhető a Jazz

Csupán egyetlen benzinmotorral rendelhető a Jazz

Csökkent a váltóút és a kapcsolásokhoz szükséges erő is. A Jazz megvásárolható fokozatmentes CVT váltóval is, ennek nagyobb áttételskálája, csökkentett belső súrlódása jelenti az újdonságot. Illetve a klasszikus kéziváltókat idéző működése is. Nem hangzik túl logikusnak, hogy egy fokozatmentes váltóba hét, virtuális fokozatot programozzanak, de a gyorsulásérzetnek határozottan jót tesz ez a megoldás és úgy látszik, az európai vásárlók lelkének szüksége van erre.
A navigáció agyát a Garmin szállította

A navigáció agyát a Garmin szállította

Ha még több információért, illetve a Honda Jazz nemzetközi bemutatójának tapasztalataiért ide kell kattintani.
A Jazz mellett teljesen újjá varázsolták a márka alsó-középkategóriás szabadidő-autóját, a Honda HR-V-t is. Az első generáció 1999-es bemutatása óta 110 ezer darab kelt el belőle. Magas üléspozíció, kupészerűen otthonos hangulata illetve kategóriájának egyik legtágasabb utastere teheti vonzóvá, a márka által megcélzott egyedülálló, vagy már a gyerekvállalás küszöbén álló fiatal célközönség számára. A Honda sokat vár az új modelltől, reményeik szerint a vásárlók 70 százaléka más márkáktól pártol majd át a Hondához.
Kupéból és terepjáróból gyúrták az újra gyártott HR-V.

Kupéból és terepjáróból gyúrták az újra gyártott HR-V.

A megújult HR-V kétféle motorral rendelhető, a dízel 1,6 literes, 120 lóerőt és 300 Nm nyomatékot kínál, míg az 1,5-ös benzines 130 lóerős, 155 Nm csúcsnyomaték mellett. Hatfokozatú manuális és a manuális váltónál is takarékosabb fokozatmentes CVT váltó is rendelhető hozzá. Belseje a Jazz-hez hasonlóan valószínűtlenül tágas, csomagtartója 470, lehajtott ülésekkel 1533 literes. A Honda HR-V nemzetközi bemutatójának krónikája itt olvasható.
Friss hangok a Jazz-ben 109
Honda HR-V árlista:

Felszereltségi szint: Váltó: Ár:
HR-V 1.5 COMFORT 16 6 MT 5 499 000 Ft
HR-V 1.5 ELEGANCE 16 6 MT 5 999 000 Ft
HR-V 1.5 EXE 16 6 MT 6 899 000 Ft
HR-V 1.5 ELEGANCE 16 CVT 6 299 000 Ft
HR-V 1.5 EXE 16 CVT 7 199 000 Ft
HR-V 1.6 COMFORT 16 6 MT 6 199 000 Ft
HR-V 1.6 ELEGANCE 6 MT 6 699 000 Ft
HR-V 1.6 EXE 16 6 MT 7 599 000 Ft
Tetszik, vagy nem? Pontozd az új Honda Jazz-t!
átlag
8.88
szavazat
76
Tetszik, vagy nem? Pontozd az új Honda Jazz-t!