Két fronton erősíti piaci pozícióit a Peugeot.

Egyrészt ott az öko-háború, amelyben jelenleg nyerésre áll: az év első hónapjában az európai piacon elsőként vitte le 110 g/km alá (egész pontosan 106,9-re) flottaszintű CO2-kibocsátását. A Peugeot 208 1.6 BlueHDi 100 kivitele a maga 79 grammjával élen jár a tisztulásban; a modell a közelmúltban Guinness-rekordot döntött 2,0 liter/100 km átlagfogyasztásával.

Szintén nem sok szén-dioxid jön ki a 308 1.2 PureTech 110 farán: az év motorja díjjal jutalmazott (1,0-1,4 literes kategória) háromhengeres turbómotor 95 g/km emisszióra képes, míg a böhöm 508 1.6 BlueHDi 120 automata váltóval is csupán 99 g/km CO2-kibocsátást produkál.

Ezekkel persze nem igazán lehet lenyűgözni az autórajongókat, ezért a Peugeot három olyan kocsit is elhozott Frankfurtba, amelyeket bárki örömmel tudna magáénak.

308 GTi by Peugeot Sport

Sportosban, zöldben tolja a Peugeot 1
Sportosban, zöldben tolja a Peugeot 11 270 lóerős, 1,6-os turbómotorja és 1,2 tonnás menetkész tömege örömautót varázsol a különleges GTI-ből, amely 6,0 másodperc alatt van százon, 250-nél szabályoz le, 11 mm-rel ültetett futóműve és Torsen részlegesen önzáró differenciálműve pedig a szerpentinek királyává teszi. A 19 colos Michelin Super Sport abroncsok elhasználódását 300 mm-es első féktárcsák siettetik, az autó különleges, kettős piros-fekete fényezéssel is rendelhető.

Peugeot 308 R Hybrid

Sportosban, zöldben tolja a Peugeot 12 Az imént részletezett GTI motorját a két tengelyen elhelyezett, egy-egy 115 lóerős villanymotor támogatja meg. Számolj, és ámulj: 500 lóerő, összkerékhajtás, és hozzá 8 centivel szélesebb nyomtáv: a 308 R a világ egyik legizgalmasabb hibridje. 730 Nm nyomatékával négy másodperc alatt van százon, ha az üzemmód kapcsolót körrekord állásba fordítjuk. Sportos fokozatban 400, utcán 300 lóerős a kocsi, és van tisztán elektromos üzemmód is. Vélhetően utcai használatra vonatkozik a 70 g/km CO2-kibocsátás.

Peugeot Fractal tanulmány

Sportosban, zöldben tolja a Peugeot 13 A Peugeot igyekszik újra és újra a Fractal burkolatainak különleges hangelnyelő képességére, aktív hanggenerátorára és egyéb akusztikai finomságaira igyekszik felhívni a figyelmet, de kit érdekelnek a hangok, ha van egy egytonnás, 204 lovas, összkerekes villanyautónk, ami ráadásul a tetejét is képes ledobni?