Mindez nem a távoli jövő. Minisztériumi számítások szerint a Volán-társaságoknak (jobban mondva a regionális központokba tömörült volánoknak) legalább 1000-1400 buszt kellene vásárolniuk a 2016-os piacnyitásig. A privát társaságok megjelenésével ugyanis versenyhelyzetbe kerülnek, ezért fiatalítaniuk kell a járműflottát. A Setra ComfortClass S 516 HDH személyében megtaláltuk azt a jelöltet, amely kiváló lehet az elaggott autóbuszok kiváltására. Az Ulm-i gyártó turistabuszát ráadásul tavaly mi is kipróbálhattuk, ezért nyugodt szívvel ajánljuk a hazai üzemeltetőknek a páratlan műszaki tartalommal rendelkező modellt.
Haló! Ilyen buszt vegyenek a Volánok! 1
Haló! Ilyen buszt vegyenek a Volánok! 9 A Setra nemrégiben elkészítette az S 516 HDH extra komfortot kínáló változatát, melynek utasterében a dupla üléspárok helyett mindkét oldalt mindössze 1-1 ülés van soronként. A 13,33 méter hosszú, három tengelyes jármű fedélzetén így mindössze 24 utasülés – igen nem vicc – áll rendelkezésre. Mi ebben a jó? Talán annyi, hogy van hely, van személyes tér és az utasok kellő távolságban lehetnek egymástól az utazás ideje alatt. De akad még más érvek is emellett az utastéri megoldás mellett. A műbőr borítású, párnázott üléseket extra fejtámasszal, kényelmes kartámaszokkal, kihajtható asztalkával látták el. Az oldalfalakba 220 Voltos csatlakozókat ágyaztak, ennek köszönhetően minden utasnak lehetősége nyílik töltenie a laptopját, vagy más akkumulátoros készülékét.

Haló! Ilyen buszt vegyenek a Volánok! 10 Az ülések mellett tárolórekeszeket is elhelyeztek, melyekben az utazók saját telefonjaikat, kulcsaikat, pénztárcáikat, vagy akár nassolni valójukat is tarthatják. A széles háttámlával szerelt utasülések egyéb iránt forgathatóak is, így pillanatok alatt konferencia busz varázsolható a Setra S 515 HDH-ból.

A képen látható vadonatúj jármű a német Autobus Oberbayern tulajdonába került, mely többek között a festően szép Neuschwanstein kastélyhoz kiránduló felső-kategóriás utasokat szállítására használja. Az ilyen és ehhez hasonló kényelmi megoldások nem idegenek a Setrától, a német cég néhány éve olyan autóbuszt készített mely 2+1-es üléselrendezéssel készült. A S 416 HDH-ról részletesen ezen a linken olvashat.

Persze nagyon kevés az esély rá, hogy idehaza bármelyik Volán-társaság menetrend szerinti forgalomba állítson ilyen kivitelű autóbuszt. Ezeknél a járatoknál ugyanis fontos, hogy elegendő hely álljon rendelkezésre egy adott vonalon.

Ha még szíven olvasna elképesztő kényelmes Setra-buszokról, akkor nézze meg a zenekarok számára gyártott hálófülkés, zuhanyzóval és konyhával ellátott S 411 HD-t bemutató cikkünket.