Takarékosabb és erősebb motorok, áthangolt futómű, külső-belső ráncfelvarrás: a Mercedes G-osztály a májusi beharangozóval összhangban teljes körűen megújult, a legfontosabb azonban a G500 friss motorja.
Az AMG modellek alatti legmagasabb lépcsőfokot képviselő típus azt a 4.0 V8 turbómotort kapta meg, amely az AMG GT és a C 63 AMG modellekben is dolgozik. Az eltérő igénybe vétel miatt persze áthangolták: teljesítményét 462-ről 422 lóerőre vették vissza, a nyomaték 600 helyett 610 Nm (a rend kedvéért: az AMG GT S típusban ugyanez a blokk 510 LE-t és 650 Nm-t tud.)
Az elődben egy 5,5 literes szívómotor dolgozott, 35 lóerő és 80 Nm deficittel. A nehéz autó a korábbi 6,1 helyett 5,9 mp alatt gyorsul 100-ra, a fogyasztás 14,9-ről 12,3 literre csökkent.Az egyéb hajtásláncok sem maradtak érintetlenek: a G 350 d az eddigi 211 helyett 245 lóerős, nyomatéka 540-ről 600 Nm-re nőtt. A fogyasztás 13 decivel (9,9 l/100km), a gyorsulási idő három tizeddel (8,8 mp) csökkent. Az AMG 63 G a korábbi 544 helyett 571 lóerőt ad le, míg az AMG G 65 teljesítménye 612-ről 630 LE-re nőtt. Előbbi 760, utóbbi kerek 1000 Nm-rel terheli a váltót.
A 12 hengeres csúcsmotor kivételével minden blokk start-stop automatát kap.
A futóművet országúti használatra optimalizálták, csökkent a fékút, valamint megjelent a kínálatban a kétfokozatú, adaptív lengéscsillapítás.
Nem lesz nehéz megkülönböztetni elődjétől a megújult G-osztályt: kívül módosított lökhárítók és fényezett kerékívek, belül átdolgozott, sportos műszeregység (114 mm-es multifunkciós monitorral és új számlapokkal, mutatókkal) várja az utasokat. Különösen látványos az új színcsomag, amely élénk tónusokat kever fényes fekete karosszériaelemekkel.
Az AMG modellek szintén új műszereket kaptak, de ennél is fontosabb az Edition 463 széria, amely kétszínű műszerfalat és üléseket, rombuszmintás kárpitozást, szénszálas betéteket kínál, kívül pedig acél kartervédő, AMG sportcsíkozás, valamint 21 colos kerekek különböztetik meg a mezei AMG-ktől.
Mindezt már májusban megelőlegezte a gyár. A mostani nagy újdonság, hogy sorozatgyártásba veszik az emelt hasú G 500 4×42 modellt, amely már az új motorral, dupla rugóstagokkal, portálhidas erőátvitellel kerül a szalonokba decemberben. A különleges modell egyébként árában megközelíti a G 65 AMG-t, és több mint kétszer annyiba (226 ezer euróba, azaz kb 70 millió forintba) kerül, mint az alapkivitelű G 500.