A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete a vezetési idő ellenőrzésének enyhítése érdekében is az Európai Bizottsághoz kíván fordulni. 
A lezárt átkelők kerülőre kényszerítik a járműveket, emiatt az eredetileg számított menetidők megnövekednek. A szervezet szerint azt is érdemes lenne megfontolni, hogy amíg a határzáras időszak tart, a vezetési és kötelező pihenőidő betartásának ellenőrzésénél a hatóságok érvényesítsék a vis maior szempontokat, azaz hagyják figyelmen kívül a menetidők esetleges kényszerű túllépését.
A határhelyzet a szállítmányozó cégeknél is késedelmet és költségnövekedést eredményez – mondta Thomas Schauer, a szállítmányozással foglalkozó Gebrüder Weiss Magyarország ügyvezető igazgatója. A vezető jelezte: amióta lezártak egyes közúti határátkelőket, szállítmányaikat korábban indítják, és feltérképezik a lehetséges alternatív útvonalakat.
A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) az EB-hez fordul azért is, hogy a gépjárművezető-hiány megszüntetése és a folyamatos utánpótlás érdekében tegyék lehetővé Magyarországon a 18 éves korhatár visszaállítását a belföldi fuvarozásban.