Ma a budai Várban található Szentháromság téren átadták Budapest új midibuszait. Mint ismeretes, idén a Budavári Önkormányzat a BKV-val közösen 16 darab Törökországban készülő, kis befogadóképességű busz beszerzéséről döntött. Ebből kettő már megérkezett Budapestre, de a BKK október végéig várhatóan az összes járművet átveheti. A teszteket követően pedig decemberben már biztosan kipróbálhatja a fővárosi utazóközönség az új midibuszokat.
Az unió fizeti
A 16 darab jármű beszerzésének költsége 909 millió forint, amelyet a budai Vár és környéke közlekedésének fejlesztését célzó program keretében, teljes egészében európai uniós forrásból finanszíroztak. A vadonatúj buszok a budai Várat a belvárossal összekötő 16-os viszonylaton fognak közlekedni.
A Karsan Atak típusú midibusza félig alacsony padlós, motorja megfelel az Euro 6-os környezetvédelmi normáknak. Utastere teljes mértékben klimatizált, teljes befogadóképessége 39 fő, melyből 23 ülőhely. A jótállási és szavatossági feltételek szerint a Karsan a karosszériára 10 évet, az erőátviteli egységekre 5 évet és/vagy 300 ezer kilométer jótállási garanciát vállalt. Az Atak üzemanyag-fogyasztása viszonylag kedvező: 35 l/100 kilométer.
A Karsan a közbeszerzési tenderen a magyar gyártmányú S91-essel szemben bizonyult jobbnak. Ugyanakkor a hazai ipart támogatóknak sem kell búslakodniuk, hiszen a Molitus-Rába S91-est egy másik tenderen győztesnek hirdették ki. Eszerint az Orangeways a BKK alvállalkozójaként 35 darab magyar gyártmányú buszt állíthat 2016-ban forgalomba Budapesten.
A BKK egykor 90 járműből álló midibuszflottája mára 28 darabosra apadt, közülük is mindössze 21 példány állhat nap mint nap forgalomba. A megfelelő közlekedés biztosításához a szakemberek szerint legalább 40 járműből álló midibuszflotta fenntartása lenne indokolt, de akár 60 darab ilyen jármű üzemeltetése is reális lehet Budapesten.
A 16 darab jármű beszerzésének költsége 909 millió forint, amelyet a budai Vár és környéke közlekedésének fejlesztését célzó program keretében, teljes egészében európai uniós forrásból finanszíroztak. A vadonatúj buszok a budai Várat a belvárossal összekötő 16-os viszonylaton fognak közlekedni.
Garanciás járművek
A Karsan Atak típusú midibusza félig alacsony padlós, motorja megfelel az Euro 6-os környezetvédelmi normáknak. Utastere teljes mértékben klimatizált, teljes befogadóképessége 39 fő, melyből 23 ülőhely. A jótállási és szavatossági feltételek szerint a Karsan a karosszériára 10 évet, az erőátviteli egységekre 5 évet és/vagy 300 ezer kilométer jótállási garanciát vállalt. Az Atak üzemanyag-fogyasztása viszonylag kedvező: 35 l/100 kilométer.
Magyar-török harc
A Karsan a közbeszerzési tenderen a magyar gyártmányú S91-essel szemben bizonyult jobbnak. Ugyanakkor a hazai ipart támogatóknak sem kell búslakodniuk, hiszen a Molitus-Rába S91-est egy másik tenderen győztesnek hirdették ki. Eszerint az Orangeways a BKK alvállalkozójaként 35 darab magyar gyártmányú buszt állíthat 2016-ban forgalomba Budapesten.
Hiánycikk a midibusz
A BKK egykor 90 járműből álló midibuszflottája mára 28 darabosra apadt, közülük is mindössze 21 példány állhat nap mint nap forgalomba. A megfelelő közlekedés biztosításához a szakemberek szerint legalább 40 járműből álló midibuszflotta fenntartása lenne indokolt, de akár 60 darab ilyen jármű üzemeltetése is reális lehet Budapesten.
A Karsan Otomotiv az egyik legnagyobb törökországi gyártó. A cég szereli össze például ettől az évtől kezdve a Hyundai H350-es furgonját, de ugyancsak a gyártó bursai üzemében készül a Peugeot Boxer és a Fiat Ducato is.