A Renault vezérigazgatója, Carlos Ghosn a Frankfurti Autószalonon kerek perec kijelentette, hogy a francia gyártó felhagy a Forma-1-es motorszállítói részvétellel, vagy gyári csapatot indítanak, vagy kiszállnak a sportágból.
A Renault idén a Red Bullnak és a Toro Rossónak szállít, és erre elvileg 2016-ra is szerződésük van, de nyílt titok, hogy a korábbi válásról tárgyalnak. A Red Bull-alakulatok valószínűleg a Ferrari kliensei lesznek, de Szingapúrban a Red Bull Racing főnöke, Christian Horner hangsúlyozta, hogy náluk is opcióként szerepel a távozás, ha nem jutnak versenyképes erőforráshoz:
„Egyértelmű, hogy jelenleg két versenyképes erőforrás van a Forma-1-ben, nem kell mondanom, hogy melyik kettő. Az is világos, hogy közülük az egyik (a Mercedes – a szerk.) nem fog nekünk motort adni, szóval egy opció marad (a Ferrari – a szerk.), de ha az sem elérhető valamiért, akkor ahogy Dietrich (Mateschitz, tulajdonos) már korábban is mondta, megkérdőjeleződik a részvételünk. Dietrich úgy van vele, hogy vagy versenyképes motorunk lesz, vagy semmilyen.”
„Fennáll a lehetősége, hogy nem leszünk a rajtrácson, ezt nem szabad elbagatellizálni. Ha nincs motor, akkor tologatni nem fogjuk az autót. Felnőtt döntésekre van szükség a jelenlegi helyzetben, meggyőződésem, hogy pár héten belül tisztább lesz a kép.”
Horner szerint részükről logikus, hogy szabadulni akarnak a Renault-tól:
„Figyelembe kell venni, hogy a bajnokságban való visszaesés jelentős bevételkieséssel is jár. A legfontosabb, hogy versenyképes erőforrásunk legyen, és ha rövid távon rosszul is járunk, a hosszú távú haszon a lényeg. Meglátjuk, mit akar a Renault, még tárgyalnunk kell velük. Pillanatnyilag 2016-ra szóló szerződésünk van velük.”
Csütörtökön a Red Bull korábbi versenyzője, a négyszeres bajnok Sebastian Vettel kritikus volt egykori csapatával, másokkal együtt úgy véli, a Red Bull nem értékelte eléggé a Renault munkáját, „elfelejtették”, hogy miket ért el a francia gyártó az F1-ben. Horner erre is reagált.
„Kilenc éve vagyunk a Renault-val, és ez alatt a 9 év alatt nagyjából 150 millió euróval járultunk hozzá a projekthez. Sajnos láthattuk, hogy az új szabályrendszerben a Renault lemaradt, a vásárlóként pedig más terméket kell keresni, ha az aktuális nem válik be. Olyan türelmesek voltunk, amennyire csak lehetett, de nem engedhetjük meg, hogy további veszteségeket okozzon nekünk a jelenlegi erőforrás.”