Az elektronikus jegyrendszert úgy építik ki, hogy hosszú távon telefonnal is igénybe vehető legyen a szolgáltatás. Emellett akár diákigazolvánnyal, vagy bankkártyával is vásárolhatunk jegyeket a járműveken. Utóbbi esetében például csak oda kell majd érinteni a járművön a kártyát és az eszköz automatikusan levonja az utazás árát. Így nem kell majd pénztárhoz, vagy automatához menni előzőleg, és a sofőrt illetve a többi utast sem kell majd feltartani.
Az új jegytípusok között lesz olyan is, melyet távolság alapján lehet megvásárolni, ennek köszönhetően csak annyi megállót kell kifizetnie az utasnak, amennyit utazni akar. Ekkor felszálláskor és leszálláskor is érvényesíteni kell a jegyet.
Az új jegykiadó automatákat azonban nem kell lecserélni, mivel azok már eleve fel lettek készítve az új elektronikus jegyrendszerre. A fejlesztés során esetükben csak szoftverfrissítésre lesz szükség. Az utasok által vásárolt szolgáltatások valamint az utazástörténet az interneten és a BKK automatáinál is nyomon követhető lesz. A társaság úgy számol, hogy a 2017-es indulást követően legalább 600 ellenőr lesz járja majd a járatokat nap, mint nap.
A budapesti jegyrendszer telepítését a német Scheidt&Bachmann végzi.