Az Artega GT (2009-2012) a delbrücki manufaktúra első és egyetlen fellángolása volt, legalábbis eddig úgy tudtuk. Az észak-rajna-vesztfáliai üzem ugyanis a GT-hez hasonló, ám annál is agresszívabb megjelenésű elektromos modellt fejlesztett, amelyet a tervek szerint gyártani is fognak.
Az új modell kívülről könnyen felismerhető motorosan állítható hátsó légterelőjéről, a fényszórók alól előbújó stabilizáló szárnyakról, no meg arról, hogy a szénszálas borítólemezek még szikárabb, még agresszívabb formát rajzolnak ki.
Nem csak az aerodinamika javult, hanem a környezeti teljesítmény is: míg az eredeti GT-t a VW-től származó 3.6 V6 szívómotor hajtotta kerek 300 lóerővel, az újonc két darab, egyenként 150 kW (204 LE) teljesítményű villanymotort kapott, az össznyomaték 780 Nm. Az áramellátásról lítiumion akkumulátorok és szuperkapacitású kondenzátorok gondoskodnak.
A négyméteres autó menetkész tömege nem csekély, 1585 kg. Ennek ellenére a hivatalos adatok szerint 3,6 másodperc alatt eléri a 100 km/órát, végsebességét 250 km/órában maximálták. Egyetlen feltöltéssel 400 kilométert képes megtenni a kecses kupé, maga a „tankolás” pedig viszonylag gyorsan lezajlik: a cég 64 kW-os egyenáramú gyorstöltőjével nem egészen egy órát ígér a cég a teljes feltöltésig.Lehet persze lassabban (tíz óra alatt), de kényelmesebben is tölteni, a vezeték nélküli rendszer segítségével. A fedélzeti rendszerek kézmozdulatokkal vezérelhetők, a műszerfal két darab, ívelt LED-kijelzőből áll, az opciós listán pedig egy 13 hangszórós hifi is szerepel.
Vannak rossz híreink is. Egyrészt a cég szintetikus motorhangokkal pótolja a V6-os morgását, ami nonszensz, másrészt az autó a tervek szerint mindössze 12 példányban készül majd, darabja 170 000 euróért, azaz 53 millió forintért.