Amerikában robbant ki, de itthon is hat a Volkswagen dízelbotránya. Egyelőre nincs honnan tájékozódniuk a hazai autótulajdonosoknak.
Varga Mihály szerint már múlt héten felvették a kapcsolatot a legfontosabb magyarországi autóipari szereplőkkel. Mint fogalmazott, érzékeny területet „talált el” a botrány, hiszen Magyarországon az ipari termelés több mint 22 százalékát adja az autógyártás, és a magyar export 13 százalékát biztosítja.
Varga szerint meg kell várni a vizsgálatok és szankciók eredményét, fel kell térképezni kit és milyen mértékben érint a botrány, és csak ezután kell döntéseket hozni. Arra a kérdésre, hogy az érintett márkák kereskedését felfüggeszti-e Magyarország, a miniszter elmondta: ehhez kormányzati egyeztetés szükséges. 
Varga egyelőre nem tartaná célszerűnek ezt a lépést, tekintettel arra, hogy „jelenlegi információik szerint olyan motorok készülnek Magyarországon, amelyek nem érintettek a botrányban”. Pedig már korábban kiderült, hogy van magyar szála a történetnek, egy gyári prezentáció szerint Győrben is készültek EA189 kódjelű motorok.
VW-botrány: Magyarország nem büntet 21