Matthias Müller, a Volkswagen újonnan kinevezett vezérigazgatója szerint a szóban forgó motorokat „rendbe kell tenni”, de nem részletezte, hogy pontosan milyen műveleteket ért ez alatt. Egyes szakértők azonban már így is tudni vélik, hogy a visszahívási akció a Volkswagennek több mint 6,5 milliárd dollárjába fog kerülni.
A VW és Audi márkáknál eltöltött 35 év után 2014-ben nyugállományba vonult egykori minőségbiztosítási igazgató Marc Trahan szerint az „öregebb” dízelmotorok „rendbetétele” szoftverfrissítéssel is megoldható lesz új berendezés beépítése és a motor áttervezése nélkül.
Az SCR rendszernél azonban előírás szerinti használat esetén az urea-fogyasztás annyira megemelkedhet, hogy – Amerikában – a gyárilag előírt 10 ezer mérföld helyett akár 5 ezer mérföldenként is szükségessé teheti az újratöltést, ami így jelentősen megnöveli a gépkocsi szervizelésének a gyakoriságát.
„Az SCR rendszerrel ellátott újabb dízelmodelleknél a szoftvercsere a teljesítmény csökkenéséhez és az üzemanyag-gazdaságosság romlásához, valamint az urea-fogyasztás növekedéséhez vezethet” – mutatott rá Kevin Riddell, az LMC Automotive szakértője, hozzátéve, hogy mindez a használt autók árát és eladhatóságát is nagyban befolyásolhatja.