A szezonkezdet előtt a csődből visszarángatott Manor Marussia a 2015-ös idénynek a módosított 2014-es autóval és a Ferrari tavalyi motorjaival vágott neki, de a kiscsapat komoly építkezésbe kezdett a 2016-os idényre.
A neves szakemberek leigazolása mellett új központot építettek, most pedig a motor terén is előrébb léptek: 2016-tól a Mercedes (aktuális) erőforrásaival állnak a rajtrácsra, jelentették be csütörtökön.
F1: A sereghajtó megkapja a csúcsmotort 1
F1: A sereghajtó megkapja a csúcsmotort 59


„Bár több szempont is szerepet játszott a hosszú távú céljaink eléréséhez legmegfelelőbb motorpartner kiválasztásában, a Mercedes csomagjának ereje önmagáért beszél. A 2015-ös év minden tekintetben az újjáépítésről szólt számunkra, és bár a teljesítmény tekintetében nem voltunk képesek folyamatosan előrébb lépni, erős alapokat sikerült leraknunk. A 2016-os modell szélcsatornás adatai és a Mercedes erőforrás-teljesítménye alapján a jövő évben komoly formajavulásra számítunk”- mondta a csapatfőnök, John Booth.
„Ugyanakkor szeretnék köszönetet mondani a Scuderia Ferrarinak az elmúlt két idényben nyújtott támogatásért. 2014-ben velük szereztük meg a csapat első pontjait, 2015-ben pedig a szerződésben foglaltakon messze túlmutatóan segítettek nekünk, nélkülük egyszerűen nem is lettünk volna képesek visszatérni a rajtrácsra” – tette hozzá. 
F1: A sereghajtó megkapja a csúcsmotort 60


A Manor a jövőre a Renault gyári csapatává visszavedlő Lotus helyére áll be a Mercedes-kliensek sorába, rajtuk kívül a Force India és a Williams, no meg a gyári csapat használja majd a németek erőforrását.
„A Lotus csapat Renault-vá válása kapcsán örömmel jelentjük be, hogy a Manor Marussia lett a Mercedes új partnere. Kitartó, küzdő szellemű csapat, kíváncsian várjuk, mire lesznek képesek a Mercedes hibrid motorjával szerelt új autójukkal!” – nyilatkozta a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff.