A Volkswagen botrány miatt a dízelmotorok most nem túl népszerűek. Pedig volt, amikor egész szerethető dízelüzemű szerkezeteket is készítettek. Ezekről hamar kiderül, hogy nemcsak takarékossági szempontok alapján dönthet úgy egy gyár, hogy dízelmotort szerel valamelyik modelljébe. Néha a nyers erő és a brutális nyomaték az, ami miatt ezek a motorok oda kerülnek, ahová. Összeszedtünk párat közülük, tessék:

Audi V12

Hatliteres, V12-es turbófeltöltős dízelmotor. Az Audi Q7-esben, R8-as tanulmányautóban használták. 1000 Nm-es csúcsnyomaték és 500 lóerőt préseltek ki belőle. És még jól is néz ki. Akinek még a világ legerősebb dízelmotorja sem elég bika, az tovább tuningoltathatja, akár 600 lóerősre is. 
Top 10: dízelmotorok, amikor nem számít a fogyasztás 1

BMW 745d

V8-as, 32 szelepes motor, 4423 köbcentivel és 300 lóerővel, 700 nm-es csúcsnyomatékkal. a Hetes BMW-t 6,8 másodperc alatt gyorsította 100 km/órás tempóra, és 9,5 literes gyári fogyasztási adat szerepel mellette a katalógusban.
Top 10: dízelmotorok, amikor nem számít a fogyasztás 2

Mercedes E400 CDI

Ismét egy V8-as, 260 lóerős, 560 Nm-es dízelmotor, ezúttal a Mercedestől. Mi az E400 CDI-ben próbáltuk, több mint 10 éve. Akkor nagyon meggyőző volt, 6,9 másodperces gyorsulást és 9,4 literes átlagfogyasztást ír a katalógusa.
Top 10: dízelmotorok, amikor nem számít a fogyasztás 3

X5 M50d

381 lóerővel, 740 Nm forgatónyomatékkal kényeztet az X5 M50d. A háromfázisú turbófeltöltéssel támogatott, háromliteres, soros hathengeres motor (6,7 l/100km; 177 g/km CO2-kibocsátás) teljesíti a Euro6-os emissziós normákat is. Legalábbis ma még úgy tudjuk.

Maserati

Elég kiábrándító lehet egy kerregő Maserati, de biztos van rá igény, ezért gyártják a Ghiblit és a Quattroporte-t is dízelmotorral. A V6-os, háromliteres motor 275 lóerős, 600 Nm-es csúcsnyomaték leadására képes. Hogy valami sportosság mégis maradjon az autóban, 6,3 másodperces gyorsulásra képes vele az autó és 250-ig tarthat a vágta. 
Top 10: dízelmotorok, amikor nem számít a fogyasztás 4

Audi R10 TDI

Az Audi dízelmotoros versenyautója bemutatásától egészen nyugdíjazásáig szinte csak nyert. A V12-es dízelmotor 5,5 literes ikerturbós példány, amelyet középre építettek a versenyautóba. Alapból 650 lóerős, túlterhelve viszont további 150 lóerő leadására is képes volt. A mérnököknek még a részecskeszűrőre is volt gondjuk, így a versenyautónak a pályán nem kellett kínos koromfelhőket pöfögnie a levegőbe.
Top 10: dízelmotorok, amikor nem számít a fogyasztás 5

Peugeot 908 HDi

Bár a dízelmotoros versengést az Audi kezdte, de mivel a franciák hagyományosan jók dízelmotorban, így a Peugeot is kipróbálta, mire képes gázolajjal Le Mans-ban. A szintén 5,5 literes V12-es motor dupla turbófeltöltőt kapott,  730 lóerős teljesítményével, 1200 Nm-es nyomatékával még az Audi motorjánál is érezhetően erősebb volt. Győzni sajnos éppen Le Mans-ban nem tudott.
Top 10: dízelmotorok, amikor nem számít a fogyasztás 6

Toyota Land Cruiser V8

Terepjáróban nem annyira meglepő dolog a nagy és erős dízelmotor. A Toyota V8-asa azonban simán belefér a listába a maga 4,5 literes lökettérfogatával, 286 lóerejével, 650 Nm-es nyomatékával. 
Top 10: dízelmotorok, amikor nem számít a fogyasztás 7

Porsche Cayenne Diesel

A Porsche csúcs dízelmotorja 4134 köbcentis, 385 lóerős, 850 Nm leadására képes, V8-as, amely 5,4 másodperc alatt gyorsítja az autót 100-ra. 

Hummer H1

Ha nagy motorról van szó, akkor az amerikaiakra bátran számíthatunk. Tengernyi, kormot okádó, ordenáré pickup szárad a lelkükön. Mi mégis a Hummert vesszük be a sorba, és bár rengeteg féle dízelmotorral gyártották – 6,2, 6,5 és 6,6 literes kivitelben – a legimpozánsabb mégis a 6,6-os, 305 lóerővel, 820 Nm-rel. 
Top 10: dízelmotorok, amikor nem számít a fogyasztás 8