Az elmúlt tíz év technológiai termését, összesen nyolcezer innovációt vizsgált meg a Center of Automotive Management (CAM). Az érdekelte őket, a piac és az iparág számára mennyire voltak relevánsak, illetve mekkora volt az újdonságtartalmuk – magyarul tényleg előrébb vitte-e az autóipart, vagy csak jópofa volt.

Az alábbiakban a százas lista tíz első helyezettjét közöljük, fordított sorrendben. Nem mindegyikkel értünk egyet, és azt sem hisszük el, hogy az elmúlt három évből kellett szemezgetni, de hát az ilyen listák már csak ilyenek: a tárgyilagosság szubjektív dolog.

10. BMW i3 szénszálas karosszériája (2013)

Dugókövető automata, amely kormányozza és szükség esetén álló helyzetig fékezi a járművet, a forgalom ritmusát és a sáv kanyarulatait követve.

Az első tömeggyártású, szénszálas szerkezet, amely kis tömegével és nagy szilárdságával eleve izgalmas, de ennél is fontosabb, hogy olyan, produktív gyártási technológiát fejlesztettek ki a kedvéért, amit a későbbiekben még számtalan autónál használhat majd a BMW.

Az első tömeggyártású, szénszálas szerkezet, amely kis tömegével és nagy szilárdságával eleve izgalmas, de ennél is fontosabb, hogy olyan, produktív gyártási technológiát fejlesztettek ki a kedvéért, amit a későbbiekben még számtalan autónál használhat majd a BMW.

9. Mercedes S300 Bluetec Hybrid (2014)

A Mercedes modellje a mai napig a legtakarékosabb hibrid a felső kategóriában (eltekintve a konnektoros modellektől.) Átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,4 liter/100km. A technológia egy évvel korábban már az E-osztályban is benne volt.

A Mercedes modellje a mai napig a legtakarékosabb hibrid a felső kategóriában (eltekintve a konnektoros modellektől.) Átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,4 liter/100km. A technológia egy évvel korábban már az E-osztályban is benne volt.

8. Porsche 918 Spyder (2013)

A világ legnagyobb teljesítményű plug-in hibrid gépkocsija 887 LE összteljesítménnyel, 3,0 literes átlagfogyasztással.

A világ legnagyobb teljesítményű plug-in hibrid gépkocsija 887 LE összteljesítménnyel, 3,0 literes átlagfogyasztással.

7. BMW 7 garázs-beparkoló berendezés (2015)

Távvezérelt, automatizált parkolórendszer, amelynél a gépkocsi teljes egészében emberi segítség nélkül hajtja végre a manővert.

Távvezérelt, automatizált parkolórendszer, amelynél a gépkocsi teljes egészében emberi segítség nélkül hajtja végre a manővert.

6. Volkswagen Passat Emergency Assist rendszer (2014)

A berendezés felismeri a vezetőt sújtó egészségügyi problémákat, például szívinfarktust, és ilyen helyzetben a járművet egyenesben tartja, majd lehetőség szerint az út szélére kormányozza és megállítja.

A berendezés felismeri a vezetőt sújtó egészségügyi problémákat, például szívinfarktust, és ilyen helyzetben a járművet egyenesben tartja, majd lehetőség szerint az út szélére kormányozza és megállítja.

5. Volkswagen XL1 (2013)

Az előszériás XL1 a világ legtakarékosabb hibrid járműve, 75 lóerős rendszerteljesítménnyel és 0,9 l/100km átlagfogyasztással.

Az előszériás XL1 a világ legtakarékosabb hibrid járműve, 75 lóerős rendszerteljesítménnyel és 0,9 l/100km átlagfogyasztással.

4. Mercedes-Benz Distronic Plus dugókövetéssel (2013)

Dugókövető automata, amely kormányozza és szükség esetén álló helyzetig fékezi a járművet, a forgalom ritmusát és a sáv kanyarulatait követve.

Dugókövető automata, amely kormányozza és szükség esetén álló helyzetig fékezi a járművet, a forgalom ritmusát és a sáv kanyarulatait követve.

3. Toyota Prius Plug-in Hybrid (2012)

Az első konnektoros Prius hibrid, amely egyébként sima hálózati konnektorból is tölthető. 2,1 literes átlagfogyasztás, 49 g/km CO2-kibocsátás.

Az első konnektoros Prius hibrid, amely egyébként sima hálózati konnektorból is tölthető. 2,1 literes átlagfogyasztás, 49 g/km CO2-kibocsátás.

2. Tesla Model S (2012)

A világ első, tisztán elektromos nagyautója. 4,4 másodperces gyorsulás százra, 220 km/óra végsebesség, 400 kilométer fölötti hatótávolság, és ez csak az alapmodell, mert a csúcsverzió úgy megy, mint egy szupersportkocsi. Tényleg.

A világ első, tisztán elektromos nagyautója. 4,4 másodperces gyorsulás százra, 220 km/óra végsebesség, 400 kilométer fölötti hatótávolság, és ez csak az alapmodell, mert a csúcsverzió úgy megy, mint egy szupersportkocsi. Tényleg.

1. Toyota Mirai (2014)

A világ első sorozatgyártású, szabadon megvásárolható üzemanyagcellás szedánja. Benzines autókhoz mérhető hatótávolság (500 km) és tankolási idő (5 perc), nulla egész nulla károsanyag-kibocsátással.

A világ első sorozatgyártású, szabadon megvásárolható üzemanyagcellás szedánja. Benzines autókhoz mérhető hatótávolság (500 km) és tankolási idő (5 perc), nulla egész nulla károsanyag-kibocsátással.