Fernando Alonso a 2015-re ugyan visszatért a McLarenhez, bízva abban, hogy a Hondával újra partnerségre lépő wokingi csapat képes lesz a Mercedes a kihívójává válni, de az idei teljesítmény nagyon messze van ettől, a japán gyártó erőforrásai nem fejlődnek, a spanyol, és szintén világbajnok csapattársa, Jenson Button jó esetben a középmezőnyben küzd, a pontszerzés a karácsonyt jelenti.
Alonso három évre írt alá a McLarennel, de az elmúlt hetekben máris az idő előtti távozásáról, esetleges visszavonulásáról kezdtek spekulálni, egy-egy megjegyzésével még ő maga is tüzelte a találgatásokat.
A spanyol 6cero.com szerint volt is alapja ezeknek, de a kétszeres bajnok egyelőre marad, ehhez viszont feltételeket szabott a McLarennek.
A weboldal úgy tudja, Alonso első feltétel a Honda F1-es programját vezető Arai Jaszuhisza menesztése, ugyanis szerinte mostanra bebizonyosodott, hogy ő nem képes előrébb vinni a projektet.
A második feltétel állítólag az, hogy a McLaren teljesen új, alapjaitól újratervezett autóval vágjon neki a 2016-os évnek, Alonso pedig teljes hozzáférést kért a fejlesztési munkához, a legapróbb részletekig követni akarja a folyamatot.
A szerződés kitöltésének harmadik feltételéül a 6cero szerint azt szabta a 34 éves versenyző, hogy az autónak a téli teszteken versenyképesnek kell látszania, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon pedig a McLarennek a Q3-ig kell jutnia.
Természetesen nem tudni, hogy mennyi igaz a fentiekből, de a leírtak akár igazak is lehetnek.
A spanyol egyébként épp a napokban nyilatkozott, a „nagyon okos” McLaren-szakemberekről beszélt, de hangsúlyozta, hogy a télen órási fordulatra van szükség:
„Nagyon-nagyon okos projektekben dolgozom nagyon-nagyon okos emberekkel, fantasztikus szakemberek. Az erőforrás, különösen az idény elején nem volt versenyképes, így a többieknél gyorsabban kell fejlesztenünk, ez viszont több rizikóval jár. De nagyom okos mérnökök, nagyon okos emberek dolgoznak ezen”
„Mostanra eljutottunk az autó határáig, a téli időszakban változtatni a motor struktúráján, a mostaniból kihoztuk a maximumot. Versenyzőként érdekes a folyamat részesének lenni, látni, ahogy a csapat dolgozik a kasztnin, az aerodinamikán – Peter (Prodromou) teljesen más megközelítésben dolgozik, mint amihez eddig szoktam. Az egész csapat ugyanazért dolgozik, egy irányba húzunk, ami nagyszerű érzés.”