A (nagy)városi parkolókeresés időt és pénzt visz el, a felesleges furikázással elégetett üzemanyag pedig a pénztárca mellett a környezetet is terheli, így nem csoda, hogy sokan keresik a megoldást.
Nemrég írtunk már a BMW koncepciójáról, amelyben az autók egymással kommunikálva rövidítik le a parkolásra fordítandó időt, most pedig az autóipari fejlesztőként-beszállítóként is komoly szerepet játszó elektronikai óriás, a Bosch ötletét mutatjuk be.
A német cég megoldása nem a többi közlekedőre hagyatkozik, hanem egészen egyszerűen, a parkolóhelyek foglaltságát számon tartva értesíti az autóst az elérhető szabad helyekről. 
Előre szól az üres parkolóhely 1
Előre szól az üres parkolóhely 5
Ehhez nem kell más, mint egy jó tenyérnyi átmérőjű, mindössze 3 cm magas érzékelő, amely a biztos információ érdekében megadott időközönként két különböző módszerrel is szkenneli a beállót, majd az aktuális állapotot egy szerverhez továbbítja. 
Mind az adattovábbítás, mind a működés vezeték nélkül történik, a parkolóellenőr ugyanis akkumulátorból szerzi az energiát, amely akár hét(!) évig is megvan töltés nélkül. A rendszer telepítése 24 óra alatt megoldható.
Az egyes parkolóhelyek aktuális állapotából összeálló „térképet” az autósok okostelefonos alkalmazáson keresztül érhetik el, amelyben lehetőség van például a jármű mérete alapján szűrni az elérhető helyeket.
A Bosch rendszere nem csak az autósoknak, hanem a parkolók üzemeltetőinek is hasznos, hiszen a foglaltsági statisztikák alapján maximalizálhatják a kihasználtságot, emellett pedig akár e-fizetési funkció is kapcsolható hozzá.