Több ezer strucctollal porolják le a fényezés előtt a Ford autóit a spanyolországi Valencia összeszerelő üzemben, hogy tökéletesítsék a kivitelezést. A strucctollak egyenként akár 76 centiméter hosszúak is lehetnek; ugyanakkor kevesebb, mint 3 grammot nyomnak, és akár öt évig is lehet használni őket. A rendszer felépítése egy autómosóéhoz hasonlít, és úgy tervezték meg, hogy egyetlen szemcse se ragadhasson az autóhoz a sztatikus elektromosság következtében. A port végül vákuum segítségével távolítják el.

„Sokkal egyenletesebb lehet a fényezés, ha előtte a legapróbb porszemcséket is eltávolítjuk az autóról. Sajátságos szerkezetüknek és tartósságuknak köszönhetően a strucctollak tökéletesen szedik fel a kicsi porszemeket is” – mondta a Ford Európa fényezésért felelős főmérnöke, Dirk Hölzer.

Strucctollaktól szép a Fordok fényezése 1
Strucctollaktól szép a Fordok fényezése 13 A strucctollas „autómosó” után innovatív fényezési folyamat vár a járművekre. A primer réteg, az alapozó és a lakkréteg felvitele között nincs szükség szárításra. Ezzel a folyamat széndioxid-kibocsátása is mintegy 15-25 százalékkal alacsonyabb. A rozsdamentes védőréteg, a vízálló tömítőanyag és a fényezés legkülső rétege a 180° C fokon történő szárítás előtt kerül fel az autókra.

A fényezés tökéletességét nem csak emberi szemmel ellenőrzik, hanem számítógéppel is. A rendszer egy kompozit képet állít össze, amihez 3150 darab digitális, mozgó fénycső alatt készített fotót használ fel. A külön erre a célra fejlesztett szoftver összehasonlítja a képeket a tökéletes mintával, és változtatásokat javasol.  

„A bonyolult formák és szögek friss fényezését emberi szemmel nagyon nehéz ellenőrizni. A Dirt in The Paint Vision rendszere a legkisebb anomáliákra is felhívja a figyelmet, így a mérnökök ellenőrzött körülmények között tudnak rajtuk javítani ” – mondta el Hölzer.

Strucctollaktól szép a Fordok fényezése 14 A jövőbeli energiatakarékossági tervek között szerepel egy olyan rendszer kialakítása is, amely a fényezésnél használt hőkamerák kéményében található hőenergiáját forgatja majd vissza a vízmelegítő rendszerbe.

A valenciai gyárban több modelltípust is gyártanak, így S-Max,  Galaxy, Kuga, Transit Connect, Tourneo Connect , Mondeo modellek is készülnek ott.  A tervek szerint 2015-ben 400.000 autót szerelnek össze.