Magyarország állítólag mégis csábítja a Teslát 1
Magyarország állítólag mégis csábítja a Teslát 9

„Nem látszik jelenleg annak realitása, hogy a Tesla – az egyelőre kis szériás luxuskategóriás – járműgyártását áthelyezze Európába, a Külgazdasági és Külügyminisztérium ezért eddig nem kereste meg a céget. Természetesen a Tesla működését a jövőben is figyelemmel kísérjük” – kapta a választ a portfolio.hu a Külügyminisztériumtól, amikor a Tesla beharangozott európai gyárhelyszín-keresésével kapcsolatban érdeklődtek.

A lap szerint eközben a szlovák gazdasági minisztérium már 2014-ben kapcsolatba lépett Elon Musk terjeszkedő cégével, ami kellően előrelátó lépésnek tűnik, tekintve, hogy a Tesla Motors jövőre tervezi kiválasztani a további európai gyárak  helyszíneit. A gazdasági lap úgy kalkulál, hogy a tilburgi mellett két másik európai városban további 50-50 ezer Teslát gyártanak majd le 2020-ig.

Miután több lap megírta ezt, Szíjjártó Péter miniszter saját tárcájának korábbi nyilatkozatával ellentétesen nyilatkozott.

„Rendszeresebbé, közvetlenebbé kell tenni a kapcsolatot a Teslával, hogy fel legyünk készülve, ha döntés születik a cég kapacitásbővítéséről” – ezt már hétfőn este mondta a kormányközeli M1 egyik műsorában.

Szerinte a Tesla komoly gazdasági sikereket érhet majd el Európában, és az ilyen nagy autógyáraknál a gyártástelepítés egyik legfontosabb szempontja az, hogy melyik piacot tartják fontosnak. Vagyis, ha a Tesla nagy sikereket ér el Európában, felmerülhet, hogy újabb gyártókapacitást telepítsen a kontinensre.

Márciusban a washingtoni nagykövet ellátogatott a cég amerikai gyártóbázisára, mondta, a hágai nagykövet pedig áprilisban a hollandiai központját tekintette meg, és ezt követően azt szűrték le, hogy szóba jöhet egy új európai gyártóbázis létesítésének a lehetősége, ha a vállalat a piaci részesedését növelni tudja Európában.
A tárcavezető arra utasította a New York-i külgazdasági attasét, hogy rendszeresebbé, közvetlenebbé tegyék a kapcsolatot a magyar befektetés-ösztönző ügynökség és a Tesla között, hogy ha konkrét döntés születik a cég kapacitásbővítéséről, akkor erre fel legyenek készülve.
Magyarország legutóbb lemaradt a Jaguar- és Land Rover-gyárról, az indiai Tata tulajdonában álló két márka Szlovákiában épít új üzemet.