Számos fejlesztést hajtott végre a DAF az LF disztribúciós teherautón. Legalább annyit, hogy azt már nyugodtan nevezhetjük akár típusfrissítésnek is. Ezek között van a hosszú élettartamot biztosító, ugyanakkor csak extraként rendelhető LED-es első és hátsó lámpák, valamint a tovább fejlesztett 4,5 literes motor, illetve az új AS Tronic automatizált váltó.

Sugó: DAF LF

Az LF egy könnyű- és közepes teherbírású teherautó, melyet a Leyland Trucks gyárt a holland cég részére. A modell amellett hogy az Egyesült Királyságban készül, angol gyökerekkel is büszkélkedhet, hiszen eredetileg a Leyland Roadrunner utódjaként került sorozatgyártásba 2001-ben. Az LF közel két évtized alatt számtalan változáson ment keresztül, de továbbra is a Renault Midlum fülkéjével készül. Az Euro 6-os változatot két évvel ezelőtt mutatták be a hollandok.

Új erőforrások

A Paccar továbbfejlesztette az LF-be szerelt PX-5-mös motorokat. Egyrészt fejlettebb vezérlőszoftvereket kaptak, másrészt pedig a kipufogógáz-utánkezelő rendszer jobb hő és levegőszabályozásának köszönhetően legalább 5 százalékkal csökkent az étvágyuk. A megújult erőforrások a 152-213 lóerő közötti tartományban választhatók. Az LF 2016 Edition továbbra is rendelhető a 6,7 literes Paccar PX-7-es motorral, melyhez a jövőben automatizált, 12 fokozatú váltó is választható. Ennek előnye a korábbi hatfokozatú automataváltóval szemben, hogy akár 32 tonnás össztömeget is lehetővé tesz. A PX-es erőforrások pedig 223-314 lóerő közötti változatokban érhetők el.
Típusfrissítés, ráncfelfarrás, vagy amit akartok 1
Típusfrissítés, ráncfelfarrás, vagy amit akartok 9

Eltérő tengelytávok

Az új LF hétféle tengelytávval készülhet. A 6,90 méteres távolság esetén például a jármű raktérhossza kilenc méter is lehet. A nagyobb tengelytávnak köszönhetően az üzemanyag tartályok őszkapacitása elérheti az 1290 litert. A holland gyártó emellett új oldalsó, valamint új tetőlégterelőket fejlesztett ki a nappali fülkével szerelt változatokhoz a légellenállás csökkentése érdekében. Opciósan ugyanakkor az alacsony és a magas felépítményekhez igazodó tetőlégterelő is rendelhető. A modellfrissítés során a fülke környezete sem maradt érintetlenül, a mérnökök ugyanis a kabin mögött helyezték el a levegő beszívó nyílást, így az alváz többféle felépítményt képes befogadni.

Szól, ha szervizbe kell menni
Az LF-ben megtalálható a DAF járművezetői teljesítményt támogató rendszere (DPA) is, melynek központi kijelzőjén többek között az üzemanyag-felhasználás és a tachográf adatai is megjeleníthetők. Utóbbinak köszönhetően a sofőr figyelemmel tudja kísérni a vezetési időket a szabálytalanságok elkerülése érdekében. A központi kijelzőn a felépítménnyel, illetve a kiegészítő berendezésekkel kapcsolatos információk is megjeleníthetők. A rendszer felhívja a figyelmet arra, ha a rakodódaru nincs teljesen behajtva, vagy ha kitámasztó lábak nincsenek biztosítva. A kijelző azt is mutatja, hogy mikor esedékes a jármű következő szervizlátogatása, biztosítva a karbantartás időben való elvégzését.

Típusfrissítés, ráncfelfarrás, vagy amit akartok 10
Biztonságos holland
A DAF LF 2016 Edition modelleknél – 8 tonna össztömegtől és légrugós hátsó felfüggesztéstől – szériafelszereltséggé vált több vezetéstámogató rendszer. Ilyen például az automatikus vészfékrendszer (AEBS), a ráfutásos ütközésre figyelmeztetés (FCW), valamint az adaptív sebességtartó automatika (ACC), továbbá a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS).

Az újdonságok kapcsán említésre méltó, hogy a hűtőfuvarozáshoz az LF mostantól 2,5 kW teljesítményű, folyadékhűtéses generátorral is rendelhető. Az eszköz akár előkészítve is igényelhető és egyelőre a 4,5 literes  PX-5-ös motorokhoz áll rendelkezésre. A DAF LF 2016 Edition gyártása decemberben kezdődik el.