A Ward’s 10 Best Engines, azaz a Ward’s Auto folyóirat által az év legjobbjainak megválasztott erőforrásokat tartalmazó tízes lista olyasmi jelentőséggel bír a szakmában, mint a szintén évente megszavazott Év Motorja (Engine of the Year), bár kissé mások a szempontok. Utóbbi szervezet hozzáállásáról nem tudunk, az viszont biztos, hogy a Wards Auto persona non grata-nak nyilvánította a VW-csoport összes (Észak-Amerikában forgalmazott) márkáját.

A Ward’s-féle versengésben kizárólag vadonatúj vagy alapvetően átdolgozott erőforrások vehetnek részt, és csakis olyanok, amelyek 60 ezer dollárnál nem drágább autókat hajtanak (csak viszonyításként: a C-Merci még belefér, ahogy az E-osztály alapverziói is.)

Az értékelés empirikus alapokon zajlik: a Ward’s Auto nyolc szerkesztője minden év novemberében és decemberében a nevezett autókkal jár munkába, és a Detroit környéki ingázás során értékelik azok teljesítményét, rugalmasságát, zaj- és rezgésszintjét, fogyasztását, műszaki finomságait és piaci versenyképességét.

Leprásként kezeli a szakma a VW-t 1
Leprásként kezeli a szakma a VW-t 7 Tavaly a VW Jetta 1,8-as turbós benzinmotorja, tavalyelőtt ugyanez a blokk (nem azt mondták, hogy vadonatúj legyen?!) és az Audi 3.0 V6 TFSI benzinese nyert. Utóbbi a három évvel ezelőtti listára is felkerült, 2011 végén viszont (a 2012-es listán) a VW 2.0 TDI turbódízelje kapott elismerést.

A Volkswagen csoport távolléte tehát nem fogja alapvetően befolyásolni a verseny kimenetelét, azt viszont érdekes lesz látni, hogy a német botrány mennyire nyomja rá a bélyegét az iparág egészére: az elmúlt években ugyanis egyre népszerűbbek voltak a dízelek. Igaz, a listát elvileg tárgyilagos szakértők, nem pedig az olvasók állítják össze.