Tarján úr igazi szakmunkás volt, minden bizonnyal a legjobb fajtából, hiszen akinek olyan hobbira futja, mint az autóversenyzés, annak asztalosműhelyében sorban állhattak a megrendelések. Teljesen véletlenül bukkantam ezekre az 1928-as fotókra, és első ránézésre tudtam, hogy meg kell emlékeznünk a magyar férfiól, aki egy közülünk.

Szépen veszi a kanyart a kétüléses OM
Tarján Antal üzletportál-készítő és asztalos műhelye az Egressy úton 1928 körül. Jobb oldalt látható Tarján OM sportkocsija.

Tarján Antal üzletportál-készítő és asztalos műhelye az Egressy úton 1928 körül. Jobb oldalt látható Tarján OM sportkocsija.

1928-ban már harmadik alkalommal rendezték meg a Guggerhegyi Versenyt, ahol Tarján is a nevezők között volt, bár nem lehetett nagy favorit, mert a korabeli tabellákon nem találtam a nevét az élmenők között – persze ez semmit nem jelent, ott volt és rajthoz állt, ez a lényeg.
Csak néhány nagyobb név az akkori mezőnyből: Szénásy Alán (Bugatti), Balázs László (Sunbeam), dr. Wenzler Ferenc (Mercedes Benz), Verebélyi L. Miklós (Lancia) és dr. Bezsilla Nándor (Morgan). 
De ott volt még a jobbak között Herceg Esterházy Antal is, aki 1925-ben második helyen végzett a KMAC (Magyar Autóklub elődje) 25 éves jubileumára szervezett túraúton, majd rá egy évre az Angol beteg című film által halhatatlanná tett Almásy László Núbiai-sivatagot átszelő autós kalandjában vállalt jelentős szerepet. De róla egyelőre legyen elég ennyi, a következő cikkben részletesebben elmélyedünk Esterházy versenyzői karrierjében.
Szépen veszi a kanyart a kétüléses OM

Szépen veszi a kanyart a kétüléses OM

Tarján Antalról ezen a két utólag digitalizált fotón kívül egyéb információt nem találtunk, de úgy érzem, tökéletes felütése induló sorozatunknak, és bizonyítja, hogy a rock mellett az autóbuzéria is kortalan, halhatatlan szenvedély.
(Fotók: Fortepan.hu / Tarján Emmi)