Biztos, hogy a 2015-ös szezon végén felbontja együttműködését a Red Bull és a Renault, a felek viszonya jóvátehetetlenül megromlott. Noha a Lotus átvételével újra gyári csapat indítására készülnek a franciák, Christian Horner Red Bull-csapatfőnök szerint még hosszú évekig semmire sem mennek.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
„Jelenleg tényleg csak két olyan motor van, amellyel futamot lehet nyerni. A Renault sajnos lemaradt” – mondta Horner. „Úgy néz ki, még legalább két-három évig eltart, amíg újra olyan pozícióban lesznek, hogy versenyképességről lehessen beszélni.”
Mivel a Red Bull ezt nem akarja kivárni, a Mercedestől vagy a Ferraritól szeretne motort vásárolni. A németek nem adnak, az olaszok pedig csak az idei motor továbbfejlesztett változatát kínálják a 2016-os egység helyett, így komoly veszély, hogy a Red Bull mindkét csapata távozik a sorozatból.
Anthony Davidson, a Sky Sports szakértője szerint a Red Bull részben magának köszönheti a nehéz helyzetét azzal, hogy többször is nyilvánosan kritizálta a Renault-t, ez pedig az új potenciális partnereket is elriaszthatja. Horner szerint erről szó sincs.
„Kétlem, hogy ennek bármihez köze lenne. Az egyetlen bűnünk talán az őszinteség, hogy mindig kimondtuk az igazságot. A legfontosabb azonban Dietrich Mateschitz véleménye, mert végül is neki kell kifizetnie a számlákat. Nem hinném, hogy a nyilatkozatainknak bármilyen hatásuk lenne a többi motorszállítóra.”