A két héttel ezelőtti Japán Nagydíjon, azaz a Honda hazai versenyén égett a japán gyártó és a McLaren, amikor a futamon a középmezőnybeli riválisok lazán előzgették az autóikat. Fernando Alonso nem is bírta, a csapatrádión GP2-es motornak bélyegezte a Honda erőforrását.
F1: Alonso titkolná, Räikkönen nem szégyelli 1
F1: Alonso titkolná, Räikkönen nem szégyelli 143


A McLaren-vezér Ron Dennis utólag azt mondta, ez szakmailag méltatlan volt, és a verseny után néhány órával már maga Alonso is arról beszélt, hogy csak az elkeseredés bukott ki belőle, de az ilyesmi nem tartozna a nézőkre. Szocsiban ezt ismételte.
„A rádiós beszélgetéseknek nem kellene nyilvánosnak lenniük, hiszen az üzenetek a csapatnak szólnak, nem a közönségnek. Egész idényben próbáltunk pozitívak lenni, de nehéz a helyzet és természetes, hogy a küzdelem hevében előjön a frusztráció.”
„De ahogy már mondtam, a motorsport egyedi abban, hogy ott a mikrofon a sisakunkban és az üzenetek kimennek a közvetítésben. Képzeljük el, mit hallhatnánk az NBA-ben vagy a fociban! Örülök is, hogy csak Szuzukában ment ki, amit mondtam. Lett volna ám meglepetés, ha hallották volna, hogy miket mondtam vagy mondott Jenson más versenyeken!”
Szocsiban természetesen Alonso tavalyi csapattársát, az időnként vicces, máskor flegma, nem egyszer trágár rádiós üzeneteiről ismert Kimi Räikkönent is megkérdezték a témáról, de a finn cseppet sem ért egyet a spanyollal:
F1: Alonso titkolná, Räikkönen nem szégyelli 144


„A csapat és a pilóták dolga, hogy titokban tartsák, amit akarnak. Vannak megbeszélések, sok mindent megvitatunk és azok nem kerülnek nyilvánosságra. Jól tudjuk, hogy működnek a dolgok: ha (a show szempontjából) jó a rádió, akkor azt ki fogják adni, szóval rajtunk múlik (mit mondunk). Ha valamit nem akarunk a közönséggel tudatni, akkor könnyedén megtarthatjuk magunknak.”
„Egyszerű ez, évek óta tudhatjuk, hogy a rádiós üzenetek adásba kerülnek. Mindenkire ugyanúgy igaz ez, sosem volt titok. A közönségnek, a tévénézőknek jó ez, nekik érdekes, ha hallhatják, mi folyik.”