Ford Mustang, Mercedes AMG GT, Lamborghini Huracán – ugye, hogy nagyon nem egy ligában játszanak? Pedig most mindháromból bemutattak egy-egy olyan egyedi példányt, amely 700 lóerős (vagy azt meghaladó) teljesítményre képes. Huracán, AMG GT vagy Mustang – te melyikkel csapatnál legszívesebben?
Ford Mustang Neiman Marcus 2015 Christmas Edition
A Neiman Marcus karácsonyi katalógus a legcsodálatosabb dolgok közé tartozik a világ karácsonyt ünneplő felén. A fa alá luxuscikkeket varázsoló kollekció visszatérő darabja egy-egy szigorúan limitált példányszámú, különleges autó.
Idén a Ford Mustangra esett a választás, annak is az 5,0 literes, V8-as kiadására. Bár a katalógus egy szerencsétlen nyomdahiba miatt összkerékhajtást ígért, erről szó sincs, az autó hátul hajt, nem is akárhogyan: a teljesítményt 700 lóerőre növelték a mérnökök, a nyomaték 815 Nm, ami a kézi váltó (!) mellett ijesztő élményeket ígér.Az autó végsebessége 315 km/óra, álló helyzetből bőven 4,0 másodperc alatt gyorsul 100-ra.
A kompresszoros fenevad egyedi felfüggesztést, kis tömegű, kovácsolt alumínium felniket (20 colos méretben), egyedi, oldalt kivezetett kipufogót, Brembo fékeket, szénszálas tetőborítást (ja, nem mondtuk? A Marcus Neiman-féle Mustang kabrió!), versenyüléseket és számos egyéb finomságot kínál.
Mindez 95 ezer dollárba (26 millió Ft) fáj annak a 100 szerencsésnek, aki ráteheti a mancsát a különleges autóra. Az ár meredek, viszont van benne egy kétnapos vezetéstechnikai képzés, persze az USA-ban.
Posaidon Mercedes-AMG GT RS 700
Nyolc henger, feltöltés, 700 lóerő – elvileg az AMG GT szénné gyúrt kiadása pariban van a Mustanggal, de nem: az eredetileg 510 lovas kupé 3,2 másodperc alatt szökken százra, végsebessége pedig 349 km/óra.
Gyanítjuk, hogy az aerodinamika, a tömeg, meg persze az áttételezés egyaránt ludas a menetteljesítményben mutatkozó különbségben. Különösen, mivel a Posaidon nem húzta fel az egekig a maximális nyomatéki értéket: a 750 Nm a hétfokozatú duplakuplungos váltó maximális terhelhetősége, úgy gondolták, minek feszítsék a húrt – cserébe a teljes fordulatszám-tartományban élvezhetjük a nyomatéki csúcsot. Állat.
A tuning egyébként finom munka: saját turbófeltöltő, megnövelt intercooler, egyedi kipufogórendszer és módosított motorvezérlés gondoskodik az extra kraftról.
A Posaidon optikája visszafogott, helyette igazán hasznos extrákat választhat magának a vevő: az egyik a start-stop rendszer végleges kiiktatása, a másik a fedélzeti infotainment rendszerbe integrált traffipax-figyelő rendszer. Egyiket sem kell indokolni.
Lamborghini Huracan by RevoZport
A Lamborghini belépőmodellje indult a legmagasabbról a 700 lóerős bandában, ám a fejlesztés a 610 lóerős alapteljesítmény fényében is impozáns. Az 5,2 literes, V10-es szívómotor új szívórendszert, módosított vezérlést, és egy olyan, különleges nemesfém-ötvözetből készült kipufogórendszer kapott, amely jobb hatásfokon dolgozik, mint a titán rendszerek, és még azoknál is könnyebb – az egész csomag mindössze 7 (hét!) kilót nyom. Hetet.
Ez is hozzájárult az összesen 100 kilós tömegcsökkentéshez, amelynek oroszlánrészét azért a szénszálas elemek általános alkalmazása adta ki, A diffúzor beépített lapkákat kapott, amelyek gombnyomásra leereszkednek, extrém mértékű leszorítóerőt idézve elő.
A végsebességről, gyorsulásról és egyéb sarkalatos adatokról sajnos nem nyilatkozott a cég, viszont a csomag már rendelhető; a szállítási határidő két hét.
Na, akkor melyik lesz?