Magyarországon először alkalmazták a korlátot, amely a gyorshajtás vagy megcsúszás miatt az útról kisodródó motorosok sérüléseit tompíthatja. A meglévő szalagkorlátok alsó részein elhelyezett vastag, energiaelnyelő műanyag sáv megakadályozza, hogy a fémkorlát alatt kicsússzanak a balesetet elszenvedők.
Az alsónemesapáti elágazó közelében, valamint a nagykapornaki tetőnél lévő kanyarban korábban számos halálos motorosbaleset történt. Az utóbbi útszakasz sokakat csábít gyorshajtásra, de a hosszú egyenes után következő éles kanyarban – amely nem egyszer fagyott vagy ködös – nem csökkentik időben a sebességet.
A veszélyes útszakaszon korábban figyelmeztető és sebességkorlátozó táblákat helyeztek ki, és a tervek szerint a közeljövőben kamerákat is felszerelnek.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában Nagykapornaknál 440 méter hosszan építették ki a figyelemfelkeltő, sárga korlátsávot. A másik, rövidebb szakasszal együtt hatmillió forintba került a Magyarországon eddig másutt nem alkalmazott védőeszköz beszerzése.
A helyszínre tervezett kamerával nem a sebességet fogják mérni, hanem a forgalmat figyelik majd. Számos, anyagi kárral járó baleset után ugyanis az autósok elhagyják a helyszínt, a megrongált közúti jelzéseket, berendezéseket hátrahagyva, így az ilyen esetek felderítésében is szerepe lesz a figyelőkamerának.