Már állnak a mosonmagyaróvári Kravtex-Kühnében annak az új gyártócsarnoknak a tartóoszlopai, amellyel több mint másfélszeresére bővül a Credo autóbuszgyár. Az új, 5600 négyzetméteres csarnokrésszel 16 200 négyzetméternyi területre hízó üzem a cég várakozásai szerint a régió egyik legnagyobb autóbuszgyára lesz. A jövendőbeli üzemet körülbelül 50 000 négyzetméter területű, már meglévő üzemhálózat szolgál ki.

A bővítéssel nemcsak az autóbuszgyártás, hanem a cégcsoport teljes gyártási portfóliója jut új kapacitáshoz. Az üzem kifejezetten az autóbuszgyártást szolgálja, ugyanakkor a cégcsoport egyéb termékeinek gyártására is alkalmas lesz. A kibővült épület belső elrendezése a gyártási programoknak megfelelően rugalmasan változtatható, így a területeket hatékonyan tudják majd kihasználni.

A Credo visszatért a 19,5 colos kerekhez és a LE-kialakításhoz

A Credo visszatért a 19,5 colos kerekhez és a LE-kialakításhoz

A Credo visszatért a 19,5 colos kerekhez és a LE-kialakításhoz

A beruházás kiváló lehetőséget teremt arra, hogy helyközi autóbuszos személyszállítás jövőbeni szolgáltatói többek között a magyar Credo autóbuszokra támaszkodva valósítsák meg a következő években esedékes járműcserét. A 2017-től érvénybe lépő új szolgáltatási szerződések várhatóan a jelenleginél sokkal alacsonyabb átlagos járműéletkort írnak majd elő a szolgáltatóknak.

A Kravtex által gyártott autóbuszokból már több mint 1100 darabot üzemeltetnek a hazai tömegközlekedési vállalatok. Tavasszal 60 darab vadonatúj Credo autóbuszt adtak át a Dél-dunántúli Közlekedési Központnak. Az új Econellek és Inovellek között több olyan jármű is van, amelyek eddig már 40 000 km-t meghaladó futásteljesítményt értek el. A Credo buszok vázszerkezetét három éve újították meg, így azok már jelentősen eltérnek a korábbi licencadó cseh SOR gyártmányaitól.

A teljes egészében önerőből megvalósuló beruházás 2016 első felében, a Kühne fennállásának 160. évfordulóján készül el.