De mi is az a Geo?
A Geo egy amerikai autómárka volt, melyet a General Motors alapított a Chevrolet alosztályaként. Az 1989-ben alapított Geo feladata az volt, hogy modelljeivel segítsen a General Motorsnak felvenni a versenyt az 1980-as években nagy népszerűségnek örvendő, külföldről importált kisautókkal.
Miután az 1990-es években a kis méretű autók iránti kereslet folyamatosan csökkenni kezdett, márka az 1997-es modellévben megszűnt, de a modellek gyártása tovább folyt Chevrolet márkanév alatt. A legtovább a Suzuki Vitarán alapuló Tracker maradt fenn, a kisterepjárót 2004-ig gyártották.
A Geo modelljei a General Motors és három japán autógyár együttműködésének eredményeképp jöttek létre. A Geo Prizm a GM és a Toyota közös, NUMMI nevű üzemében készült, Fremontban, Kaliforniában, míg a Metro és a Tracker a Suzukival közös üzemben, a CAMI-ban került összeszerelésre, Ingersollban, Ontarióban. A Spectrum és a Storm nevű modellek nem Amerikában, hanem Japánban, az Isuzu gyárban készültek.
A Metro nyitott tetejű változatai és a korai Trackerek szintén Japánban kerültek gyártásra, a Suzuki üzemeiben. A Geo Storm egy sportos kisautó, mely az Isuzu Impulse alapjaira épül. A kocsi két- illetve háromajtós ferde hátú karosszériával volt kapható, melyek között mindössze annyi volt a különbség, hogy a háromajtós esetében a csomagtérajtóval együtt a hátsó ablak is felnyílt. A Storm az 1990-es modellévben jelent meg a Geo kínálatában és alap valamint GSi felszereltségben volt kapható.
Az alapmodellhez választható volt háromsebességes automata vagy ötsebességes kézi sebességváltó. A GSi változatok négysebességes automata valamint ötsebességes manuális váltóval voltak elérhetőek és az alapmodellhez képest jobb irányíthatóságot, sportos hátsószárnyat, kagylóüléseket és egy erősebb DOHC (dupla hengerfej feletti vezérműtengely) motort kínált a vásárlóknak. 1992-ben mindkét változat modellfrissítésen esett át, melynek keretében kissé átalakult a kocsi eleje és hátulja.
A GSi a korábbi 1,6 literes DOHC motorhoz képest erősebb, 1,8 literes erőforrást kapott és a hátsó légterelő szárny is átalakult. A kedvező eladási statisztikák ellenére a Geo Storm gyártása 1993-ban befejeződött, mivel ekkor az Isuzu felhagyott addigi modelljeinek gyártásával és inkább a terepjárók valamint a tehergépkocsik gyártására helyezte a hangsúlyt a továbbiakban. A Storm gyártása Japánban, az Isuzu üzemében folyt, így elkerülhetetlen volt, hogy a gyártó által bevezetett gyökeres változások ellehetetlenítsék a modell további gyártását. Ez volt az egyetlen teljesítményorientált sportautó a Geo márka történetében.
(forrás: wiki)