Miközben a világ tradicionális autógyártói lépésről lépésre, éveken át centizve óvatoskodnak előre az autonóm közlekedés valóságáig, Elon Musk és cége, a Tesla Motor nem lacafacázik: a napokban elérhetővé tette azt a frissítést, amely egy sor önjáró funkcióval ruházza fel a Model S-t.
Az egyelőre béta üzemmódban futó robotpilóta elvileg képes aktívan a sávban tartani az autót (érzékelők és műholdas adatok alapján), elkerülni az ütközéseket, önműködően sávot váltani, és önállóan parkolni.
A jelek szerint azonban a sebességhatárok szigorú betartásával még gondjai vannak: az autót tesztelő újságírók Floridában belefutottak egy traffipaxba, és mivel az engedett 110 helyett 120-szal mentek, a történetnek nem lett szép vége. Az sem segített persze, hogy a jogosítványukkal sem volt minden rendben, de ez már igazán nem az autógyártó baja.
A Tesla robotautói egyébként kommunikálnak egymással, így lehetséges, hogy most már mindegyik tudja, hogy azon a bizonyos útszakaszon lassítani érdemes. Kérdés, hogy ezt kihívásnak vagy figyelmeztetésnek tekintik-e.