Ez minden alkatrészre igaz, ma már annyira bonyolult egy Forma-1-es gép, hogy szinte nézőként sem egyszerű követni, melyik energiaforrás honnan, hogyan és meddig termel lóerőket.
A fék hiába űrtechnika, legalább egyértelmű és látványos. Ezért is lesz örömteli, ha nagyobb kerékméretre vált a sportág, éjszakai futamokon még nagyobb élményt adnak majd a vörösen izzó tárcsák.
A videót a minőségi fékek legismertebb gyártójának, a Brembónak köszönhetjük. Jelenleg a Ferrari, STR, Sauber, Lotus, Force India, Mercedes és a Red Bull csapat is tőlük szerzi be a megállásért felelős alkatrészeket.
Oké, nem bontottam ki az igazság minden szirmát, amikor azt írtam, hogy a fékek működése egyértelmű. Az igaz, hogy ugyanúgy van tárcsa, hatdugattyús féknyereg, fékpofa és pedál, ami mindezt működteti. Azonban ezen túl minden más, a szénszálas anyagból készült fékezőfelület 1200 Celsius-fokig hevül, 300 km/órás sebességről mindössze 4 másodperc alatt, 6 g erős lassulással képes megállítani a versenyautót.