A budapesti reptér felé vezető útszakasz manapság is szép számmal szedi az áldozatokat, és úgy tűnik, régen sem volt sokkal jobb a helyzet, bár nyilván kevesebb autó rótta fővárosunk útjait.
Itt van például ennek a 60-as Ikarusnak a tragédiája, ami 1960. június 16-án zuhant le a Ferihegyi gyorsforgalmi úti felüljáróról a vasúti pályára.
Így nézett ki a hatósági közlemény a balesetről:
„A Fővárosi Autóbuszüzem Ikarus 60-as típusú autóbusza a gyorsforgalmi út korlátját áttörve a MÁV pályatestre zuhant 16.35-kor. A buszon tartózkodó 43 személy közül 13 meghalt (talán a vezető is), 23 súlyos, 3 könnyű sérülést szenvedett. Az anyagi kár 130 ezer Ft.
A 193-as busz a Ferihegyi repülőtérre indult a Dorottya utcából 16,15-kor .Baj nélkül jutott el Kőbánya-Kispestig. Útközben a vezető többször hátrafordult, valószínűleg a sebesség élvezetét jelezve. A hídra vezető kanyar végén a kocsi jobb oldali kerekei a nagy sebesség és a vezető figyelmetlensége folytán nekiütköztek a 20 cm magas járdaszegélynek. A sofőr fékezett, de ennek ellenére a kerekek 6 méteren keresztül horzsolták azt, majd az első kerék felkapott a 80 cm széles járdára.
Ekkor még a busz kb. 40-50 km/h sebességgel haladt. A vezető, hogy a korlátnak ütközést elkerülje hirtelen balra rántotta a kormányt, de már nem fékezett. Valószínűleg megdermedt a veszélyérzettől, így a kocsi áttért a baloldalra, áttörte a vaskorlátot és 15 métert repülve a 9 méteres magasságból leesve a vasúti töltés oldalába fúródott és bal oldalára dőlve állt meg.
A vizsgálat során felmerült, hogy egy szemből érkező szgk. kényszerítette hirtelen irányváltoztatásra a buszt, ezzel okozva annak tragédiáját. Mint kiderült ennek vezetője, aki egyben az egyetlen külső szemtanú is volt, az esemény bekövetkeztekor reflexszerűen fékezett és a helyszíntől kb. 35 m-re megállt, annak előidézésében nem volt szerepe.” – forrás: lococlub.hu
Majdnem pont egy éve történt, hogy szinte ugyanezen a helyen egy autós zuhant a kerékpárútra: