A beszerzendő alacsonypadlós autóbuszoknak a szólók esetében legalább három-, míg a csuklósoknak négy darab kétszárnyú ajtóval kell rendelkezniük. A járműveket emellett a gyártónak fel kell szerelnie a szükséges utastájékoztató rendszerrel, légkondicionálóval, valamint az ajtóműködtető-, továbbá le- és felszállásjelző rendszerrel. A tender azt is előírja, hogy az autóbuszokat a gyártónak Euro 6-os gázmotorokkal kell leszállítania. A leendő győztesnek a buszok gyártása és szállítása mellett gondoskodnia kell a karbantartó személyzet, valamint a sofőrök oktatásáról is.
Az elbírálásnál elsődlegesen az árat nézik, de emellett fontos szempont a buszok minimális utasbefogadó képessége is: a szóló esetében 78 (ebből 33 ülőhely), a csuklósnál pedig 150 fő (ebből 36 ülőhely). Ugyancsak fontos kritérium, hogy a gáztartályok élettartama legalább nyolc év legyen.
Szabolcs-Szatmár-Bereg megyeszékhelye továbbá azt is kikötötte, hogy csak olyan cégtől hajlandó vásárolni, mely az elmúlt két évben legalább 30 darab CNG-vel hajtott autóbuszt értékesített. Ennek alapján biztosra vehető, hogy magyar cég nem tud indulni a közbeszerzésen, hiszen az elmúlt időszakban mindössze az Evopro készített egyetlen egy darab CNG-üzemű midi autóbuszt.
A győztesnek hat hónapja lesz leszállítani az autóbuszokat, így az első járművek már 2016 elején forgalomba állhatnak. Nyíregyháza a teljes beszerzést uniós forrásokból kívánja biztosítani. A közbeszerzés legnagyobb esélyese a lengyel Solaris lehet, mely korábban már közel 40 darab autóbuszt szállított a városnak.