Több mint húszezer német autótulajdonos értékelése alapján, műszaki és szerviztapasztalatokat, valamint a márkakereskedésekben szerzett benyomásokat figyelembe véve állítja össze éves ügyfélbarométerét a német autóklub, az ADAC. A kategóriákra bontott listák eredményeiből nem adódik közvetlenül a márkák rangsora, úgyhogy az a legjobb, ha az ember a keresett típusra is rákeres.
Egyes kategóriákra lebontva így néz ki a helyzet:
Szabadidőjárművek - a tavaly még negyedik Audi Q5 a teljes Barométer legeslegjobb eredményével győzött a SUV-ok között. A második helyen a tavaly nem értékelt Mercedes GLK, mögötte a hatalmasat fejlődött (2014-ben 9. helyezett) Škoda Yeti.
Szabadidőjárművek - a tavaly még negyedik Audi Q5 a teljes Barométer legeslegjobb eredményével győzött a SUV-ok között. A második helyen a tavaly nem értékelt Mercedes GLK, mögötte a hatalmasat fejlődött (2014-ben 9. helyezett) Škoda Yeti.
Fotó megosztása:
Középkategória - az Audi A5 Sportback megőrizte tavalyi első helyét, nincs gyenge pontja. A második helyen a Mazda6, mögötte a Škoda Octavia végzett, ezek 2014-ben a hatodik helyen osztoztak.
Középkategória - az Audi A5 Sportback megőrizte tavalyi első helyét, nincs gyenge pontja. A második helyen a Mazda6, mögötte a Škoda Octavia végzett, ezek 2014-ben a hatodik helyen osztoztak.
Fotó megosztása:
Alsó-középkategória - kettős győzelem született. Az Audi A3 három helyet ugrott előre idén, az ár-érték arány kivételével mindent imádnak a vevők. A tavaly második Toyota Auris idén holtversenyben az első, a környezetvédelmi minősítése rekord jó lett. A harmadik helyen a tavaly még tizedik Alfa Romeo Giulietta, a vevők mindenekelőtt dizájnjáért rajonganak.
Alsó-középkategória - kettős győzelem született. Az Audi A3 három helyet ugrott előre idén, az ár-érték arány kivételével mindent imádnak a vevők. A tavaly második Toyota Auris idén holtversenyben az első, a környezetvédelmi minősítése rekord jó lett. A harmadik helyen a tavaly még tizedik Alfa Romeo Giulietta, a vevők mindenekelőtt dizájnjáért rajonganak.
Fotó megosztása:
Kisautók - az új MINI megverte a tavalyi első Audi A1-et, a harmadik helyre feljött a Škoda Fabia (az elődmodell tavaly még a hatodik volt.) A modellváltás minden részértékelésben kedvezőbb pontszámot hozott.
Kisautók - az új MINI megverte a tavalyi első Audi A1-et, a harmadik helyre feljött a Škoda Fabia (az elődmodell tavaly még a hatodik volt.) A modellváltás minden részértékelésben kedvezőbb pontszámot hozott.
Fotó megosztása:
Modul egyterűek - a német terminológiában magas tetős kombiként futó, praktikus csúfságok közül idén ismét a tavalyi győztes Škoda Roomster került ki győztesként. Egyedül a márkaérték terén marad el a második VW Caddy mögött, de ebben a szegmensben ez a legkevésbé fontos. A harmadik helyen a Renault Kangoo végzett.
Modul egyterűek - a német terminológiában magas tetős kombiként futó, praktikus csúfságok közül idén ismét a tavalyi győztes Škoda Roomster került ki győztesként. Egyedül a márkaérték terén marad el a második VW Caddy mögött, de ebben a szegmensben ez a legkevésbé fontos. A harmadik helyen a Renault Kangoo végzett.
Fotó megosztása:
Felső-középkategória - a Škoda Superb helyet cserélt a tavalyi győztes Audi A6-tal, a BMW 5 idén is harmadik, mint tavaly. A cseh óriás tulajdonosai körében a legmagasabb a típushűség a teljes felmérésben.
Felső-középkategória - a Škoda Superb helyet cserélt a tavalyi győztes Audi A6-tal, a BMW 5 idén is harmadik, mint tavaly. A cseh óriás tulajdonosai körében a legmagasabb a típushűség a teljes felmérésben.
Fotó megosztása:
Buszlimuzinok - két évig nem adtak visszajelzést a Toyota Verso tulajdonosok, idén azonban az első helyre szavazták autójukat. A 2013-as facelift sokat javított az autó megítélésén. A VW T5 visszacsúszott a második helyre, ár-érték aránya a legrosszabb a teszten. A harmadik a Seat Alhambra.
Buszlimuzinok - két évig nem adtak visszajelzést a Toyota Verso tulajdonosok, idén azonban az első helyre szavazták autójukat. A 2013-as facelift sokat javított az autó megítélésén. A VW T5 visszacsúszott a második helyre, ár-érték aránya a legrosszabb a teszten. A harmadik a Seat Alhambra.
Fotó megosztása:
Törpeautók - a Volkswagen Up valamivel kevesebb pontot ért el, mint 2014-ben, ám még így is megelőzte a tavaly még első helyezett Opel Adamot és a mindkét évben harmadik Smart Fortwo-t. Környezetvédelmi jellemzői és fogyasztása különösen kedvező.
Törpeautók - a Volkswagen Up valamivel kevesebb pontot ért el, mint 2014-ben, ám még így is megelőzte a tavaly még első helyezett Opel Adamot és a mindkét évben harmadik Smart Fortwo-t. Környezetvédelmi jellemzői és fogyasztása különösen kedvező.
Fotó megosztása:
Törpeautók – a Volkswagen Up valamivel kevesebb pontot ért el, mint 2014-ben, ám még így is megelőzte a tavaly még első helyezett Opel Adamot és a mindkét évben harmadik Smart Fortwo-t. Környezetvédelmi jellemzői és fogyasztása különösen kedvező.
Kisautók – az új MINI megverte a tavalyi első Audi A1-et, a harmadik helyre feljött a Škoda Fabia (az elődmodell tavaly még a hatodik volt.) A modellváltás minden részértékelésben kedvezőbb pontszámot hozott.
Alsó-középkategória – kettős győzelem született. Az Audi A3 három helyet ugrott előre idén, az ár-érték arány kivételével mindent imádnak a vevők. A tavaly második Toyota Auris idén holtversenyben az első, a környezetvédelmi minősítése rekord jó lett. A harmadik helyen a tavaly még tizedik Alfa Romeo Giulietta, a vevők mindenekelőtt dizájnjáért rajonganak.
Középkategória – az Audi A5 Sportback megőrizte tavalyi első helyét, nincs gyenge pontja. A második helyen a Mazda6, mögötte a Škoda Octavia végzett, ezek 2014-ben a hatodik helyen osztoztak.
Felső-középkategória – a Škoda Superb helyet cserélt a tavalyi győztes Audi A6-tal, a BMW 5 idén is harmadik, mint tavaly. A cseh óriás tulajdonosai körében a legmagasabb a típushűség a teljes felmérésben.
Modul egyterűek – a német terminológiában magas tetős kombiként futó, praktikus csúfságok közül idén ismét a tavalyi győztes Škoda Roomster került ki győztesként. Egyedül a márkaérték terén marad el a második VW Caddy mögött, de ebben a szegmensben ez a legkevésbé fontos. A harmadik helyen a Renault Kangoo végzett.
Buszlimuzinok – két évig nem adtak visszajelzést a Toyota Verso tulajdonosok, idén azonban az első helyre szavazták autójukat. A 2013-as facelift sokat javított az autó megítélésén. A VW T5 visszacsúszott a második helyre, ár-érték aránya a legrosszabb a teszten. A harmadik a Seat Alhambra.
Szabadidőjárművek – a tavaly még negyedik Audi Q5 a teljes Barométer legeslegjobb eredményével győzött a SUV-ok között. A második helyen a tavaly nem értékelt Mercedes GLK, mögötte a hatalmasat fejlődött (2014-ben 9. helyezett) Škoda Yeti.