Ahogy a Vezess.hu is megírta, a Forma-1-es motorgyártók és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) múlt heti tárgyalásán megegyeztek, hogy nem követik a motorfejlesztések fokozatos korlátozásának eredetileg elhatározott menetrendjét, a 25 helyett 2016-ban is 32 zseton áll majd rendelkezésre a fejlesztésekhez, amit nem kell lezárni a február végén, hanem egész évben lehetőség lesz a munkára.
A Ferrari és a még idén is küszködő Renault már tavaly felvetette ezt, de az óriási fölényt élvező Mercedes korábban elutasította a lazítást, most viszont meggondolták magukat, a csapatfőnök, Toto Wolff így indokolt:
F1: A Mercedes segít a Renault-nak és a Hondának 1
F1: A Mercedes segít a Renault-nak és a Hondának 139


„Ebben az ügyben arra kellett tekintettel lennünk, hogy versenyképes csapatokból álló környezetre van szükségünk. A Honda és a Renault szeretne versenyben lenni velünk, szóval nem feszülhettünk bele a kérdésbe, nem szabad mindig csak a saját érdekeinknek megfelelően alakítani a szabályokat. Néha a többieknek is adni kell játékteret. A Honda egy évvel később lépett be, a Renault pedig gyári csapatot indít jövőre” – mondta a német Spoxnak.
„Szóval ebben az esetben a szabályok lazítása a megfelelő lépés, és ezzel azt is megússzuk, hogy azt kelljen hallgatnunk, hogy a motorok befagyasztása miatt a többiek nem képesek felzárkózni. Most már egyenlőek az esélyek, szerintem ez fontos” – tette hozzá.