A McLaren-Hondának Jenson Button ugyan hozott 8 pontot a 6. helyével, de az, hogy ez már hír, kiválóan érzékelteti, hogy milyen mélységekben jár a Forma-1 történetének második legpatinásabb és legsikeresebb csapata.
F1: Sikertelenségi rekordot döntött a McLaren 1
F1: Sikertelenségi rekordot döntött a McLaren 113


Azzal, hogy Austinban sem jött össze a győzelem, a McLaren új rekordot állított fel: Jenson Button 2012-es szezonzáró Brazil Nagydíjon aratott sikere óta 54 futamon indultak a wokingiak versenyzői úgy, hogy nem sikerült a dobogó legfelső fokára állni.
Az eddigi, 53 versenyes nyeretlenségi szériára James Hunt 1977-es japán és John Watson 1981-es silverstone-i győzelmei között került sor. Ez időben hosszabb volt, mint a mostani aszály, ahogy Ayrton Senna 93-as adelaide-i és David Coulthard 97-es melbourne-i győzelme közötti 49-es sorozat esetében is.
Ami Austin konkrétabb tanulságait illeti: kiderült, hogy a Fernando Alonso autójába beszerelt újabb fejlesztésű Honda-erőforrás a teljesítmény tekintetében nem hozott nagy ugrást, de legalább az eddigiekhez hasonlóan megbízhatatlan.
A McLarennél utánanéznek, miért fogyott ki a szufla a motorból a verseny végére.
F1: Sikertelenségi rekordot döntött a McLaren 114


„Ki fogjuk vizsgálni, mi is történt. Új specifikációjú motort vetettünk be, de 10 körrel a vége előtt, amikor Fernando a 6., Jenson pedig a 7. helyen haladt, Fernando erőforrásával probléma akadt, és végül csak a 11. lett. Egy ponton elment a motorerő. Eltartott egy ideig, mire rájöttünk, hol a baj, és sikerült a vezérléssel megkerülni a problémát. A vezérlőszoftver átállításával sikerült visszahozni a hajtást, de addigra már túl késő volt, szóval ki kell derítenünk, mi volt ez. Megvizsgáljuk, hogy történt-e sérülés, aztán meglátjuk, hogy Jenson is megkapja-e a új motort vagy sem” – nyilatkozta a McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier az Autosportnak.
Alosno az Amerikai Nagydíj után egész kicsi, egytizedes javulásról beszélt az új motor kapcsán, de Boullier sietett leszögezni, hogy a fejlődés így is érzékelhető volt.
„A két autó ugyanolyan kasztnikonfigurációval ment, így össze lehet vetni az adatokat, hogy lássuk, jobb-e. Az új motor bevezetése sosem hoz egy másodpercet, szóval alaposan meg kell vizsgálni az adatokat, de az világos, hogy előrelépésről van szó.”