Az ajánlat csak a Volkswagen saját márkáira és németországi tulajdonosokra vonatkozna – közölte a dpa német hírügynökség vasárnap.
A Volkswagen 78 éves történetének legsúlyosabb üzleti válságával küzd azóta, hogy szeptemberben beismerte, olyan szoftvert telepített bizonyos dízelüzemű járműveibe, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírások.
A Manager Magazin című német havilap szombaton megjelent számában azt írta, a német autógyártó csoport jelenleg azzal számol, hogy az emissziós botrány költségei – ideértve az Európában eladott 8,5 millió jármű visszahívásának és kijavításának számláját – meghaladják majd a 30 milliárd eurót.
A Volkswagen igyekszik költségeit csökkenteni és az eladásokat stabilizálni. Ennek jegyében arra ösztönözheti a Volkswagen-tulajdonosokat, hogy vásároljanak új járművet, ami egyfelől segíthet fenntartani az eladási adatokat, másfelől csökkenti a nyomást a márkakereskedőkön, amelyeknek gyorsan kellene elvégezniük a szükséges javításokat.
A különleges ajánlat azokra az 1,6-os dízelautókra vonatkozhat, amelyek javítása – a károsanyag-kibocsátási értékek szabványszintre történő átállítása – nem oldható meg a motorvezérlő program egyszerű módosításával, hanem költséges alkatrészcserékkel járna.
A Volkswagen hivatalosan csak annyit közölt, hogy a vállalat és márkakereskedői gyakran tesznek különleges ajánlatokat meglévő ügyfeleiknek. A Németország útjain közlekedő járművek közül mintegy 2,4 milliót érint a Volkswagen-botrány, amelynek következményeként napok alatt egynegyedével csökkent a német autógyár piaci tőkeértéke, a csoport éléről távozni kényszerült Martin Winterkorn vezérigazgató, és szerte a világban vizsgálatok és nyomozások indultak.
A Volkswagen azt tervezi, hogy egymilliárd euróval visszavágja névadó és egyben legfőbb márkájának beruházásait, valamint felgyorsítja költségcsökkentési programjának végrehajtását. A felelősség megállapítását célzó belső vizsgálat részeként több mint tíz felsővezetőt felfüggesztettek a munkavégzés alól, köztük legutóbb a hajtáslánc elektronikáért felelős Hanno Jeldent, aki 22 éve dolgozik a Volkswagennél. A Bild am Sonntag című német lap legfrissebb számában azt írta, hogy az ügyészség csalás gyanújával vizsgálatot indított Jelden ellen.