A teherautóknál és a buszoknál tavaly óta megkövetelt Euro 6-os károsanyag-kibocsátási norma nemcsak a haszonárművek által okozott légszennyezés visszaszorítására lehet jó. Ugyanilyen fontos a kisebb üzemanyag-felhasználás is, amit – valljuk be – már nehezen hiszünk el. Tényleg kevesebbet fogyasztanának ezek az erőforrások a korábbi változatokhoz képest? A német TÜV is erre kereste a választ, elsősorban az autóbuszokba beépített erőforrásoknál.

A teszt során az intézet egy 2012-ben gyártott, EEV (kiemelten környezetvédő jármű) kibocsátási normát teljesítő, valamint egy idén elkészült Euro 6-os erőforrással szerelt, városi buszt hasonlított össze. A két alacsony padlós, 12 méter hosszú MAN Lion’s Cityvel a mérések során ugyanazt a távot tették meg, ugyanolyan kondíciók mellett. A járműveket a müncheni városi forgalomban, illetve zárt pályán is tesztelték. A mérések során összesen 70 kilométert tettek meg, és a valós körülményekhez igazodva, bekapcsolt légkondicionálóval közlekedtek. A két busz volánja mögött olyan buszsofőrök ültek, akik nap mint nap részt vesznek a müncheni közlekedési vállalat munkájában.

A TÜV mérései szerint az Euro 6-os motorral szerelt busz 8 százalékkal fogyasztott kevesebbet az EEV-szabályt teljesítő járműnél zárt pályán. Míg a városi forgalomban 11,4 százalékkal kisebb volt a gázolaj-felhasználása a 2012-ben gyártott buszéhoz képest. A kisebb fogyasztás az Euro 6-os motorok kisebb súlyának és kipufogógáz-kivezetési megoldásainak köszönhető. Az Euro 6-os erőforrással szerelt buszok kisebb étvágyához az automata váltó továbbfejlesztett szoftvere, valamint a LED-es belső és külső világítás is hozzájárult.