A korábbi eső miatt nedves, de a viszonylag gyorsan száradó pályán kezdődött meg a Forma-1-be 23 év után visszaért Mexikói Nagydíj első szabadedzése.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Az Autodromo Hermanos Rodriguezen az autók először átmeneti (intermediate) gumikon mentek ki a köreikre, de bő 20 perc után Valtteri Bottas Williamsére felkerültek a közepes (fehér) keverékű slickek, majd a többiek is követték a példáját.
Úgy tűnik, hogy az új aszfaltra a Pirelli bevallottan konzervatív gumiválasztása túl konzervatív lett, a közepes keveréken mindenki folyamatosan csúszkált, nehéz volt „életre kelteni” az abroncsokat.
Szűk fél órával a vége előtt bebizonyosodott az is, hogy milyen kritikus jelentőségű a hűtés a mexikói pályán: miután Nico Rosberg kipördült, a menetszél nélkül egyszerűen lángra kapott mindkét hátsó fékje, a javítások után épp csak a végére tudott kimenni újra.
A többieknél is nagy gondot jelentett a fékhűtés, ezen dolgozni kell az edzéseken.
A leggyorsabb kört – egy kis kanyarlevágással – a Toro Rosso Austinban is remeklő tinije, Max Verstappen futotta, mögötte a Red Bull versenyzői, Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo fogták közre a Ferrari párosát.
A Mercedesnél az incidense ellenére Rosberg volt a gyorsabb, a friss világbajnok Lewis Hamilton a top10-be sem jutott be.