A Volvo adatai szerint Ausztráliában évente több mint 20 ezer alkalommal ütköznek autók kengurukkal. A nagy termetű, erős erszényesek miatt történt balesetek súlyos sérülésekkel végződhetnek mind az emberek, mind az állatok tekintetében, és persze az anyagi kár is jelentős lehet. 
Kengurufelismerőt fejleszt a Volvo 1
Kengurufelismerőt fejleszt a Volvo 11


Mivel a svéd gyártó deklarált célja, hogy 2020-ra egyetlen ember se veszítse életét Volvóban ülve, „kénytelenek” kengurufelismerő rendszert is fejleszteni. 
Nem nulláról indulnak persze, a városi forgalomhoz fejlesztett City Safe szolgáltatást kell módosítaniuk úgy, hogy a viszonylag alacsony sebességgel haladó többi autó, a biciklisek és gyalogosok helyett országúti tempónál legyen képes felismerni a rendszer az állatokat. 
Az autó előtti területet folyamatosan szkenneli a hűtőrács mögé rejtett radar és a szélvédőhöz telepített nagy felbontású kamera, ezek jeleiből a fedélzeti komputer másodpercenként 15 képet elemezve igyekszik felismerni a veszélyforrásokat. A Volvo állítása szerint a veszély észlelése után a rendszer 5 század másodpercen belül képes elindítani a fékezést, míg ugyanez az ember számára 1,2 másodpercet venne igénybe.
Kengurufelismerőt fejleszt a Volvo 12


Bár a Volvo Európában már jó ideje végez kísérleteket az állatfelismerő rendszereivel, a szarvasmarhák, szarvasok helyett egészen más kihívást jelentenek a gyors mozgású kenguruk, ezért a hét folyamán a Canberra közelében fekvő nemzeti parkban folytatnak vizsgálatokat, megfigyelik, filmezik és elemzik az ugráló erszényesek viselkedését az utak közelében.