Három hónappal ezelőtt ünnepelt a Volkswagen-csoport: ha csak minimális előnnyel is, de megelőzték a Toyotát, és ezzel ők lettek a világ első számú autógyártói. Aztán jött a dízelbotrány, és szép csendben mindenki elkönyvelte, hogy a németek bukták az év végi elsőséget. Arra azonban senki nem számított, hogy a visszaesés már a következő negyedév végével bekövetkezik.
Persze nem csoda, hiszen a károsanyag-kibocsátási mérések terén leleplezett csalások miatt a cég leállította az érintett dízelmotorral szerelt típusainak a forgalmazását, és bár hazai piacán változatlanul élvezi az ügyfelek bizalmát, a Volkswagen globális hitelessége óhatatlanul visszaesett.
Szeptemberben a Toyota-csoport és a VW-csoport egyaránt másfél százalékkal esett vissza. A következő időszakra azonban a Toyota emelkedésre számíthat, hiszen bemutatták, és még idén forgalomba hozzák a vadonatúj generációs Priust, valamint hamarosan érkezik a megújult Hilux pick-up is. A Volkswagen helyzetén a kínai piac zuhanása sem segít, itt ugyanis hagyományosan erős a VW, ám gyengébb a Toyota.
A Toyota-csoport idén eddig 7,49 millió autót adott el a VW-család 7,43 milliójával szemben. A harmadik helyen a General Motors egyre messzebb csúszik az élbolytól, az 1,9 százalékos visszaesés 7,2 millió darabos éves értékesítést eredményezett.