Mit tud egy R5-ös versenyautó?
Az FIA által 2012-ben kitalált és a következő évben bevezetett kategória szigorú paraméterek alapján engedi a raliautók építését, amelynek legfőbb oka a költségcsökkentés. A WRC autóknál jóval olcsóbban üzemelhető R5-ös autókból évi 2500 darab legyártott utcai példány szükséges a homologizációhoz. A négyhengeres, turbós motorok maximális lökettérfogata 1620 cm3 lehet, míg a kompresszióarány felső határát 1:10,5-nél húzták meg. A turbószűkítő 32 mm-es, a maximális turbónyomás 2,5 bar. Futóműből csak McPherson felfüggesztésű szabályos, az első és hátsó tengelyeknél mechanikus differenciálművek használata engedélyezett, középen nem. Az FIA az R5-ös autók maximális árát is megszabta: 180 ezer eurónál nem kerülhetnek többe.
A 2015-ös év az összeszokásról szólt – ez pedig messze nem sikerült rosszul, amit az évadzáró Mecsek-ralin szerzett első helyezés, és az összetett harmadik hely is egyértelműen igazol. A nyertes futam előtt ültünk még az autóban Szántódpusztán, ahol aszfalton tesztelt a csapat.
Nem egyszer szorítottuk már komolyabb versenyautóban az anyósülés szélét, de leginkább versenypályán éltük át mindezt, amely teljesen más tészta. Hiába gyorsabb, hiába tapad jobban, egy raliautóban két fasor között száguldani közel 200 km/órás sebességgel azért sokkal tökösebb és leginkább félelmetes dolog. Respect Janikának a jól sikerült visszatérésért, és sok sikert kívánunk a következő évre.
Műszaki adatok – Peugeot 208 T16 R5 | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1598 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (LE/ford) | 280/6000 1/min-nél |
Max. nyomaték (Nm/ford) | 400/2500 1/min-nél |
Fékek: belső hűtésű féktárcsák | |
elöl: aszfalton/murván | 355/300 mm |
hátul: aszfalton/murván) | 355/300 mm |
Abroncsok mérete | |
elöl/hátul:murva | 215/65 R15 |
elöl/hátul:murva | 225/40 R18 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség(mm) | 3962/1820 |
Tengelytáv (mm) | 2560 |
Súly (kg) | 1230 |
Íme a videó a tesztről:
A héten teszteltünk :)
Posted by Peugeot Total Hungária Rally Team on Sunday, October 11, 2015