A Daihatsu-ról viszonylag ritkán hall az ember, de ha mégis, akkor mindig valamilyen meghökkentő újítás, vagy prototípus kapcsán. A japán autógyártó az idei tokiói autószalonon négy koncepció autót mutatott be. Ebből kettő kifejezetten kis-haszonjárműre emlékeztető példány. A cég mérnökei városi és családi felhasználásra álmodták meg járműveiket.

Közülük talán a legfurcsább jármű a Nori Ori névre keresztelt autó, melynek bal oldalán két hatalmas, elhúzható oldalaljtó található. A zöld-fehér fényezéssel ellátott koncepció modell a magas karosszériának, valamint a motorháztető és a szélvédő alakjának köszönhetően leginkább kisbuszra hasonlít. A Nori Ori teljes mértékben megfelel a tervezők által megálmodott céloknak, történetesen, hogy kényelmes legyen a le- és felszállás az utasok részére. A hátsó traktusban az ülések felhajtásával (a székek az oldalfalban tüntethetők el) megnövelhető a raktér mérete, ennek köszönhetően nem csak a nagyméretű csomagoknak lesz hely, hanem akár két kerekesszékes utas elhelyezése is lehetővé válik. A mozgássérültek kényelmes le- és felszállását pedig az oldalsó rámpa teszi lehetővé.

Ezeket a japán autókat csodálja most a világ 1

A Nori Ori tulajdonképpen egy rendkívül szexi, guruló cipősdoboz, melynek sík padlója számos alkalmazási területet tesz lehetővé.

A Nori Ori tulajdonképpen egy rendkívül szexi, guruló cipősdoboz, melynek sík padlója számos alkalmazási területet tesz lehetővé.

A Hinata koncepció autó hasonlóan tágas, ám alapvetően olyan családi autó, mely a B-oszlopmentes kialakítás előnyeit hordozza magában. A mindkét oldalon hatalmas szögben kifelé nyíló ajtók kényelmes ki- és beszállást tesznek lehetővé, emellett könnyebben hozzáférhetővé válik az utastér. Az első és a hátsó ülések 90 fokos elforgatásával pedig kényelmes kanapét varázsolhatunk az autóba egy-egy piknik komfortosabb eltöltésére.

A Hinata elsősorban a hippi japánok számára lehet vonzó. Ezzel az autóval még egy kisebb tábortűzhöz is odaállhat az ember.

A Hinata elsősorban a hippi japánok számára lehet vonzó. Ezzel az autóval még egy kisebb tábortűzhöz is odaállhat az ember.

A Daihatsu másik koncepció autója, a Tempo lényegében egy food truck, mely modern és hagyománytisztelő egyszerre. A jármű megjelenése impozáns, ugyanakkor követi a food truck járművek konvencióit. Emellett ez az autó emlékeztet leginkább a jelenleg kapható Daihatsu modellekre. A jármű ugyanakkor olyannyira egyterűre sikeredett, hogy nincs a vezetőtér és a minikonyha elválasztó fal. Az oldalfalból viszont praktikus napellenző hajtható ki, alatta pedig egy hosszabb pult is kialakítható.

A Tempo egy kisebb food truck, mely ötvözi az ilyen felhasználású járművek hangulatát a 21.századi elvárásokkal.

A Tempo egy kisebb food truck, mely ötvözi az ilyen felhasználású járművek hangulatát a 21.századi elvárásokkal.

A sorozatgyártáshoz talán a D-base áll a legközelebb, melynek megjelenése már a következő generáció Daihatsu modellekét idézi. A jármű kissé a Nissan Leaf-re emlékeztet, ugyanakkor a D-base-t belső égésű motorral látták el. A viszonylag rövid tengelytáv és a minimális csomagtér egy városi kiskocsit idéz. Könnyen elképzelhető, hogy ebben a szegmensben akar a legjobban erősíteni a japán autógyártó.
A D-base egészen földhözragadt a koncepció autó, de nincs mit csodálkozni ezen, mert  a japánok benne látják a következő generációs modellcsaládot.

A D-base egészen földhözragadt a koncepció autó, de nincs mit csodálkozni ezen, mert a japánok benne látják a következő generációs modellcsaládot.