Miután a Mercedes Oroszországban behúzta a konstruktőri címet, Austinban pedig Lewis Hamilton lezárta az egyéni küzdelmet, a német-brit csapatnál csak egy cél maradt: Nico Rosberget a ferraris Sebastian Vettel elé juttatni és hozni a tökéletes 1-2-t.
A német pilóta Mexikóvárosban megszerzett pole-ja jó első lépés ehhez – főleg, hogy Vettel a 3. rajkockában lesz -, azonban mellőle csapattársa indul, a Mercedesnél pedig most sem akarnak beleszólni a versenybe.
„Mindig nehéz, ha ennyire szoros a verseny a csapattársak, vagy általában az autók között. De azért vagyunk itt, hogy versenyt lássunk, nincs előzetes egyezség a rajtok előtt arról, ki legyen az élen az első kanyarban. Úgy sokkal kevésbé lenne izgalmas. Csapatként persze így nehezebb a helyzet” – mondta a csapatfőnöke, Toto Wolff.
„De továbbra is támogatjuk a nyílt versenyt, azt, hogy a saját eredményeiket maximalizálják. Természetesen az viszont fontos a csapat számára, hogy házon belül ne legyen balhé. Ha ütköznek, abból nyilván balhé van, és az is problémát jelenthet, ha túl keményre sikerül a csata. De erről nem kell hosszabban beszélni. Rendszeresen tartunk megbeszéléseket, Austin után is beszéltünk, mindketten tökéletesen tisztában vannak a dolgokkal” – magyarázta az osztrák.
Ami a második helyről induló Hamiltont illeti, minden bizonnyal igyekszik majd rögtön a start után eldönteni a sorrendet, főképp, mert úgy látja, hogy az Hermanos Rodriguez pályán nem könnyű előzni.
„Egyelőre csak találgatni tudok, de úgy érzem, hogy ez nem egy előzős pálya” – mondta a Motorsport.comnak az időmérő után.
„A középső szakaszon szerintem nem lehet szorosan követni a másik autót, az alacsony leszorítóerő mellett már így is őrületesen csúszkálunk. Persze emiatt aztán hibázni is könnyebb, ami viszont lehetőséget nyújthat, szóval ki tudja? Szerintem a legtöbb előzés az 1-es kanyarban, majd utána a 4-es kanyarnál lehet” – utalt a dupla DRS-zónák végpontjaira.
„Szerintem a 10-es kanyarból kijövet nem lehet tapadni, hacsak nem hibázik az elöl haladó, hogy aztán a 12-es kanyarban mögé lehessen érni. De még akkor sem valószínű, hogy nyitva hagyja a 13-as kanyart.”
„Az autó leszorítóereje alacsony itt, még Monzánál is gyengébb. Egyszerűen össze-vissza csúszkálunk. Persze azért így is F1-es autónak érződik, de sokkal kisebb a tapadás. Szóval már eleve csúszkálunk, a turbulens levegőben meg kétszer annyira, ezért én azt hiszem, hogy nem lesznek nagy csaták, legfeljebb a célegyenesben lesznek próbálkozások, ahol a szélárnyékból már messziről is be lehet vetődni. Ha a tapadósabb gumijaink lennének a hétvégére, akár ugyanilyen leszorítóerő mellett is könnyebb lenne követni az elöl haladót” – utalt a világbajnok a Pirelli bevallottan konzervatív, közepes-lágy kínálatára.